האקדמית תל אביב-יפו
מסלולי לימוד: לימודים לתואר ראשון ותואר שני
מיקום בארץ: תל אביב-יפו
מגוון של תחומי לימוד לתואר ראשון ותואר שני באקדמית תל אביב-יפו
האקדמית תל אביב - יפו

מי אנחנו
האקדמית תל־אביב-יפו הוקמה בשנת 1994 ביוזמה משותפת של אוניברסיטת
תל אביב ,עיריית תל־אביב-יפו והוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, כמוסד אקדמי ציבורי להשכלה גבוהה.
בשנת הלימודים תשע"ז לומדים באקדמית כ 4,000- סטודנטים בתכניות הלימוד לתואר ראשון ושני ,ועד כה סיימו לימודיהם למעלה מ 12,000- בוגרים ומוסמכים .הבוגרים מתקבלים כסטודנטים מן המניין לתארים מתקדמים באוניברסיטאות השונות בארץ בתנאים החלים על בוגרי אוניברסיטה וללא דרישה להשלמות .חלק מן הבוגרים ממשיכים בלימודים מתקדמים אף באוניברסיטאות בחו"ל.
שכר הלימוד באקדמית זהה לזה באוניברסיטאות ובנוסף ניתנות מלגות למצטיינים ,לסטודנטים הזקוקים לסיוע כלכלי ומלגות עבור מעורבות חברתית.
קמפוס האקדמית ביפו משתרע על שטח של כ– 50 דונם וכולל בניינים אשר נבנו בסטנדרט בנייה גבוה המעניקים לסטודנטים ולסגל תנאי הוראה ,מחקר ורווחה ההולמים מוסד אקדמי מודרני.
האקדמית תל־אביב-יפו מוכוונת להצלחת הסטודנט ,לכן קיימת הקפדה על לימוד בכיתות קטנות,  מתן יחס אישי מסגל ההוראה וליווי צמוד של הסגל האדמיניסטרטיבי.
- שכר הלימוד באקדמית זהה לזה באוניברסיטאות.

למה באקדמית?

רמה אקדמית גבוהה
רמת לימודים אקדמית גבוהה, חתכי קבלה גבוהים ותנאי סף קפדניים להרשמה (בגרות וציון פסיכומטרי  (מאפיינים את האקדמית מיום הקמתה ועד היום .בנוסף , בסקרי הערכת איכות של המועצה להשכלה גבוהה, האקדמית קיבלה הערכות גבוהות ביותר וחיוביות על רמת הלימודים בה.
סגל מרצים דינמי שאוהב את עבודתו ,אנשי אקדמיה המעורבים בשוק העבודה בארץ.
באקדמית מתקיימים לימודי תואר שני במדעי המחשב ,פסיכולוגיה ,מנהל עסקים וייעוץ ופיתוח ארגוני.
אנו מאמינים בעבודה קשה ,שלך ושלנו ,כערובה להצלחה ומצוינות

יחס אישי
באקדמית שמים דגש רב על יחס אישי ופתוח עם כל סטודנט על מנת לאפשר לך למצות את יכולתך וללמוד בסביבה פורייה ומפרה.  בפי הסטודנטים אנו נקראים" המשפחה האקדמית".

לסטודנטים יש אפשרות לפנות בכל שאלה לכל נושאי התפקידים באקדמית.
זמינות הסגל האקדמי והמנהלי לסטודנטים גבוהה מאוד.
אנו מאמינים כי יחס אישי ופתוח יסייע לך בהשגת תוצאות טובות יותר.

כיתות קטנות
על מנת ליצור אווירה חמה וביתית וקרקע פורייה יותר להצלחה ,הלימוד באקדמית מתבצע בכיתות עם מספר מצומצם יחסית של סטודנטים.
אנו מאמינים כי כיתות קטנות מאפשרות מתן יחס אינדיבידואלי לכל סטודנט ובכך ניתנת לך הזדמנות לצמוח ולהתפתח בצורה נכונה יותר.

שכר לימוד
שכר הלימוד זהה לשכר הלימוד הנהוג באוניברסיטאות ,כמו כן ,מוענקות מלגות
הצטיינות, מלגות סיוע כלכלי ומלגות עבור מעורבות חברתית.
אנו מאמינים כי שכר לימוד אוניברסיטאי מאפשר לך להשקיע ולהתרכז בלימודים.

מרכז לניהול קריירה וקשרי בוגרים
באקדמית פועל מרכז לניהול קריירה וקשרי בוגרים .במסגרת המרכז מקבלים הסטודנטים והבוגרים כלים יישומים אשר מסייעים בהשתלבותם בשוק העבודה התחרותי.
אנו מאמינים כי פעילות המרכז לניהול קריירה וקשרי בוגרים עוזרת לך להשתלב

ימים פתוחים:

- יום פתוח לתואר ראשון ושני באקדמית תל־אביב-יפו יתקיים ביום שישי 26.1.18 בשעה 9:00
- מפגש פתוח לתואר שני בפסיכולוגיה באקדמית תל־אביב-יפו יתקיים ביום שני 15.1.18 בשעה 17:30 
 
>> תואר ראשון - תכניות לימוד בביה"ס לניהול וכלכלה

לימודי כלכלה וניהול (.B.A)

תוכנית זו מעניקה  ידע כללי בתורת הניהול והכלכלה, וגם כלים לניתוח בעיות יישומיות ע"י היכרות מקיפה עם הסביבה הכלכלית של המשק הישראלי, האזורי והעולמי, וקשרי הגומלין שבניהם.
התוכנית מקנה הכשרה להשתלבות טובה ויעילה בשוק העבודה במגזר העסקי ובמגזר הציבורי.
באקדמית תל אביב יפו תיהנה מרמת לימודים גבוהה במיוחד אשר תשמש בסיס להמשך לימודים לתארים גבוהים יותר.

מבנה תוכנית הלימודים בכלכלה וניהול
היקף לימודי התוכנית הוא 112 נ"ז בלימודי ניהול וכלכלה, המורכבים מ-94 נ"ז בקורסי חובה ו-20 נ"ז בקורסי בחירה.


לימודי תואר בניהול וכלכלה בצירוף חטיבה בניהול יזמות (.B.A)
ראש תוכנית הלימודים: פרופ' מירי לרנר

מטרת החטיבה היא להכשיר מנהלים וכלכלנים שיוכלו להשתלב  בסביבה יזמית, מחדשת ויוצרת, ולתת בידיהם כלים להקמה וניהול של מיזמים.

תכנית הלימודים מתבססת על מגוון של קורסים שמטרתם להקנות ידע ומיומנויות בתחומים חיוניים לתחום היזמות.
הלימודים בחטיבה מיועדים לסטודנטים הרוצים להיות יזמים, כלכלנים או מנהלים בארגונים שהם פרי יוזמה חדשה או שקיימת בהם סביבה או פעילות יזמית.

במהלך הלימודים יחשפו הסטודנטים ליזמות בתחומים שונים הכוללים יזמות עסקית, יזמות פנים ארגונית, יזמות חברתית שלא למטרות רווח. בנוסף לקורסי הבחירה יתנסו הסטודנטים, במסגרת פרויקט מעשי, ביזמות צוותית, במסגרות של בחינת פרויקטים יזמיים.

תכנון הפרויקטים המעשיים וביצועם יעשה תוך שיתוף פעולה עם ארגונים כגון: המישלמה ליפו של עיריית תל-אביב-יפו, מנהלת נמל יפו, יזמים צעירים ישראל, המרכז היהודי-ערבי לפיתוח כלכלי ועוד.
בנוסף על הקורסים במסגרת התכנית שיועברו על ידי הסגל האקדמי של האקדמית, יתארחו בתכנית  יזמים, מרצים מחברות הון סיכון ויועצים עסקיים.
לימודי החטיבה מתמקדים בשנה ג'.
קבלה לחטיבה תתאפשר לקבוצה מוגבלת של סטודנטים על סמך הישגים בלימודים וראיון אישי, הראיונות יתקיימו במהלך סמסטר ב' של שנה ב' ללימודים.

היקף לימודי התכנית הוא 115 נ"ז

קורסי החובה בחטיבה:
חשיבה יצירתית באמנות ובעסקים
התהליך היזמי בהי טק
שווק למיזמים חדשים
יזמות כמשאב לחדשנות ושינוי חברתי
מימון מיזמים, הון סיכון וצמיחה
חשבונאות ניהולית
פרויקט מעשי: יזמות עסקית (הכנת תכנית עסקית צוותית) או הנחייה שנתית בתוכנית יזמים צעירים

דוגמאות לקורסי בחירה של החטיבה:
ניהול אסטרטגיה במיזמים חדשים
חדשנות עסקית
סימולציות באסטרטגיות של יזמים
יצירתיות וחדשנות בשיווק
ניהול פיננסי


לימודי התמחות בשוק ההון כחלק מהתואר בכלכלה וניהול (.B.A)
ראש ההתמחות: ד"ר שלומית זוטא

מטרת ההתמחות היא לתת ידע , כלים והתנסות רלוונטית לשוק ההון הישראלי והבינלאומי. שוק ההון עבר בשנים האחרונות טרנספורמציה דרמטית, ותכנית הלימודים בנויה באופן המתאים להתמודדות עם האתגרים החדשים שיצרו השינויים. התכנית יוצרת איזון בין התשתית התיאורטית הנדרשת כדי להבין לעומק את הסוגיות הרלוונטיות ולהיות מסוגלים לראות את התמונה הכוללת, לבין הכלים הספציפיים הנדרשים לעיסוקים השונים בשוק ההון. בין עיסוקים אלו ניתן למנות ניהול השקעות, ייעוץ השקעות, ברוקראז', מסחר וכו'

מבנה תוכנית הלימודים
היקף לימודי התכנית הוא 112 נ"ז.
התכנית מורכבת מ-98 נ"ז - קורסי כלכלה וניהול ו-14 נ"ז – קורסי ההתמחות

ניתן יהיה לבחור עוד 2 קורסי בחירה נוספים מתחום ההתמחות (סה"כ 10 נ"ז) במקום 2 קורסי בחירה מתחום הניהול.


תואר ראשון בכלכלה וניהול עם מסלול בחברה קיימות וניהול
ראש המסלול: ד"ר דנה לנדאו

מטרת המסלול המשולב לתואר ראשון בחברה, קיימות וניהול, להקנות ראייה רחבה ומאוזנת בין משאבים וצרכים חברתיים, כלכליים וסביבתיים, ולהעניק ארגז כלים משולב זה בידי בוגרי התוכנית. המסלול פונה למקבלי ההחלטות העתידיים בתחומי הממשל, הניהול  והכלכלה , במגזר הציבורי, הפרטי ובארגוני מגזר שלישי, במטרה לסייע להם להתמודד עם נושאי הקיימות במגוון תחומי עיסוקם.

במסלול ניתן למצוא נקודות מפגש בין התחומים. התוכנית  שמה דגש מיוחד על חינוך הסטודנטים לראיית מאקרו רחבה ורב-ממדית של מקצועות הלימוד בכלל, והבנת השילוב ואופן חיבורו לעולם התוכן של לימודי התואר הספציפי בו בחרו, בפרט. הערך המוצע - כפול , עסקי וחברתי כאחד . השילוב בין בתי הספר לכלכלה וניהול  לבין בית הספר לממשל וחברה, יאפשר חידוד והרחבה, פיתוח חשיבה ביקורתית, ומתן כלי פעולה יעילים בידי הלומדים/ות.

מבנה תוכנית הלימודים
היקף לימודי התכנית הוא 112 נ"ז .


התמחות בניהול משאבי אנוש כחלק מתוכנית הלימודים לתואר ראשון בכלכלה וניהול (B.A.)  
ראש התוכנית להתמחות בניהול משאבי אנוש - ד"ר רפאל שניר

קורס ניהול משאבי אנוש - מהו?
ישנן פונקציות עיקריות, הרלוונטיות לכל מנהל באשר הוא: תכנון, ארגון, הרכבת סגל עובדים, הנהגה ובקרה.
ניהול משאבי אנוש מורכב מהמדיניות ופרקטיקה בהקשר להיבט של "האנשים", או המשאב האנושי בניהול. כלומר- אופני איוש תפקידים בארגון, הדרכת עובדים, הערכת ביצועיהם, הנעתם, וכדומה.

בספרות האקדמית בנושא משאבי אנוש מתוארת התקופה הנוכחית כתקופה של שינוי מואץ, אשר משפיע השפעה ניכרת על הגדרת המטרות, המבנה ודרכי הפעולה של ארגונים. שינוי זה נגרם בעיקר בשל תהליכי הגלובליזציה, ההתקדמות הטכנולוגית והשלכותיה על אופי העבודה (למשל, הצורך בלמידה ורכישת ידע במשך כל הקריירה התעסוקתית), הגיוון הרב יותר בכוח העבודה, ותמורות ערכיות (לדוגמא, הדרישה לשוויון הזדמנויות בעבודה).
כפועל יוצא של השינוי המואץ, ארגונים נדרשים לפעול בסביבה  סוערת ותחרותית יותר, בה קיים אלמנט מובנה של חוסר וודאות. בתנאי סביבה שכאלה, גדלה החשיבות של המשאב האנושי, כמקור אפשרי ליתרון היחסי של הארגון לעומת מתחריו.
בנוסף, מנהלי משאבי אנוש נדרשים להיות מעורבים בהליך בנית האסטרטגיה העסקית, ולגזור ממנה אסטרטגיה מתאימה של משאבי אנוש. כלומר עליהם להתאים את הפרקטיקות הסטנדרטיות של ניהול משאבי אנוש לצרכי הארגון הספציפיים, מזווית ראיה מערכתית.

יתרונות ההתמחות
לימודי קורס משאבי אנוש כחלק מלימודי ההתמחות בתחום יסייעו להשתלבות בעבודה במחלקות משאבי אנוש בארגונים ובמכוני פיתוח ארגוני.
כמו כן, לימודים אלו יכולים להוות בסיס ללימודי תואר שני בניהול משאבי אנוש, התנהגות ארגונית, ויעוץ ארגוני. כלומר ההתמחות אמורה להגדיל הן את הפוטנציאל התעסוקתי והן את האפשרות ללימודים מתקדמים של הבוחרים בה.

תנאי קבלה
כל מועמד/ת שהתקבלו ללימודים בביה"ס ונרשמו להתמחות - יוכלו ללמוד בה. בפועל, לימודי ההתמחות יחלו בשנה ב', ויתקיימו בקמפוס המכללה האקדמית תל אביב יפו.

היקף ומבנה ההתמחות
ההתמחות תהיה בהיקף כולל של 10 נקודות זכות, על חשבון מכסת קורסי הבחירה בתוכנית)
1. מבוא לניהול משאבי אנוש -  2 נ"ז (2 ש"ס)
2. מיון, הדרכת עובדים, והערכת תפקוד בארגונים -  4 נ"ז
3. מנהיגות והנעת עובדים -  2 נ"ז
4. פיתוח ארגוני -  2 נ"ז

מבנה תוכנית הלימודים
היקף לימודי התוכנית הוא 112 נ"ז.
התוכנית מורכבת מ-102 נ"ז - קורסי כלכלה וניהול ו-10 נ"ז – קורסי ההתמחות


ניהול ומדעי המחשב בשילוב כלכלה – תואר דו חוגי במכללה האקדמית (B.A)  

מסלול דו חוגי זה מאפשר לך ללמוד שני תחומים אטרקטיביים בשוק-העבודה.
הכלים והידע שתרכוש במסלול זה יעזרו לך להתקדם  בשוק- העבודה.

מטרת תוכנית דו תחומית זו  היא להעניק לך ידע בתחומי ניהול ומדעי המחשב בשילוב עם כלכלה.
בתוכנית תרכוש ידע בתחום המחשבים שישמש אותך בתפקידי ניהול ובתחום תעשיית המחשבים תרכוש ידע ניהולי.
כמו כן תקבל גם את הבסיס להמשך לימודים לתארים גבוהים בתחומי מדעי המחשב, כלכלה וניהול.

מבנה התוכנית
היקף הלימודים בתוכנית זו - 131 נ"ז מהן:
61 נ"ז - בקורסי החובה בכלכלה וניהול.
65 נ"ז - בקורסי החובה במדעי המחשב.
5 נ"ז - בקורסי הבחירה בכלכלה ניהול ומדעי המחשב.


ניהול מערכות מידע לתואר ראשון (.B.A) – תכנית הלימודים  
ראש התוכנית: ד"ר רותי גפני

אודות תחום ניהול מערכות מידע (Information Systems)
בחיים המודרניים הטכנולוגיה עוטפת אותנו מכל עבר ומלווה אותנו במשך כל היום, הן בפעילויות האישיות והן בעבודה. עבור עסקים, שילוב של מערכות מידע וטכנולוגיה הינו תנאי בסיסי להצלחה בתחרות מול עסקים אחרים. השימוש במחשבים, תקשורת, אינטרנט, טלפונים חכמים ומחשבי לוח, הוא מהותי לכל ענפי התעשייה, לרבות בידור, רפואה, בנקאות, ייצור, קמעונאות ועוד. כמו כן, עולם ההיי-טק בכלל וחברות הסטארט-אפ בפרט, מתבססים על טכנולוגיות אלו.

עם הגידול בשימוש, עולה גם הביקוש לאנשים מיומנים בניהול ופיתוח בטכנולוגיות אלו, המסוגלים להבין את צרכי הארגון, הלקוחות והספקים, ולתרגם דרישות אלו למערכת מידע המבוססת על הטכנולוגיות המתקדמות המתאימות ביותר.

ארגונים קטנים וגדולים, מקומיים ורב-לאומיים, במגזר הפרטי והציבורי, מעסיקים אנשי מערכות מידע, בתפקידים שונים ובמיומנויות שונות.

התוכנית לתואר בניהול מערכות מידע:
בתוכנית זו מפגישים בין שני עולמות, בין עולם הטכנולוגיה ומדעי המחשב לבין עולם ניהול העסקים והכלכלה. מטרת התוכנית היא בעיקר, ללמד את הסטודנט להשתמש בטכנולוגיה על מנת לעזור לעסקים לשפר את מצבם התחרותי בשוק. לשם כך על הסטודנט להכיר את שני העולמות, ולדעת לבחור את הפתרון האידיאלי והמתקדם המתאים לכל צורך.

התוכנית לניהול מערכות מידע הינה תכנית רב תחומית שמכשירה את הסטודנטים בסוגי טכנולוגיה שונים, סוגי פעילויות שונות, והתאמה לשינוי מתמיד.

הסטודנטים מקבלים:
הכשרה בסיסית מעמיקה בתחומי מדעי המחשב והניהול
כלים להיכרות עם הדינאמיקה של החדשנות ויכולת להוביל בבטחה חידושים ושינויים
יכולת ניהול, הובלה וקבלת החלטות
התנסות בעבודת צוות
כלים להמשך לימוד עצמאי, בתמורות הזמן והטכנולוגיה המתפתחת ללא הרף

התוכנית שמה לעצמה דגש על הוראת תחומים מודרניים, כגון: מחשוב ענן, מחשוב נייד, מחשוב חברתי, סיכוני סייבר, פיתוח ל-Web ולמכשירים ניידים ((Android, עולמות וירטואליים, BI וכריית מידע ועוד.
קורסי למידה עצמית

במסגרת התוכנית למערכות מידע הסטודנטים לומדים מספר קורסים שהוגדרו תחת המסגרת של למידה עצמית (Independent Study), המהווה את אחד מעקרונות היסוד של התוכנית.
קורסים אלו כוללים:
סמינר - סמינר היא עבודה תיאורטית-מחקרית אקדמית.
פרויקט - פרויקט עוסק בניתוח של מערכות מידע.
סדנא - סדנא עוסקת בבניית פתרון, מוצר או שירות מעשי.

 העקרונות של הפעלת הלמידה העצמית:
1. הסטודנט יוזם, מנהל ומוביל תוך עמידה בלוח זמנים.
2. הסטודנט מגדיר באופן מדויק את תהליך עבודה והתוצרים.
3. הסטודנט מבצע את העבודה באופן עצמאי, תוך ליווי מנחה מקצועי מן התעשייה.


הקשר בין התוכנית לניהול מערכות מידע לתעשייה בישראל
התוכנית מקיימת קשר ושיתופי פעולה עם חברות שונות בתעשייה בישראל:
קשר הדוק עם חברת הייעוץ STKI, המובילה בתחומי מערכות מידע, בראשות ד"ר ג'ימי שוורצקופף
שיתופי פעולה אקדמיים עם חברות מובילות כגון:
SAP – קורס ייחודי ללימוד ERP, המבוסס על SAP Academy, המובלת על ידי אוניברסיטת מינכן
הסכם עם חברת מתודה – המפתחת של נוהל מפת"ח
קורס ייחודי ללימוד והתמודדות עם התאוששות מאסון (DRP)
התנסות עם תוכנותHP  בקורס ניהול איכות
קישור סטודנטים למנחים מובילים בתעשייה במסגרת הכנת העבודות בלמידה עצמית
הצגת העבודות של למידה עצמית באירועי סיכום סמסטריאליים בפני קהל מוזמנים מהתעשייה

הסמכות
התוכנית מעניקה תואר בוגר (BA)
התוכנית מוכרת על ידי לשכת מנתחי המערכות בישראל. הבוגרים יכולים להירשם ללשכה בתום לימודיהם.
התוכנית מכינה את הסטודנטים לבחינת ההסמכה של PMI (ניהול פרויקטים)
התוכנית מכינה את הסטודנטים לקראת בחינת ההסמכה ב-SAP

יתרונות הבוגרים בשוק העבודה
בוגרי התוכנית לניהול מערכות מידע נהנים מרמת לימודים אקדמית גבוהה ומקבלים במשך הלימודים כלים רבים שיעזרו להם בהשתלבותם בתפקידים מגוונים בתעשייה. בין היתר:

מגוון קורסים מעשיים בתחומים שונים, המכסים סוגים שונים של פעילויות והתמחויות, הנדרשים במקומות עבודה
התנסות בעבודת צוות
התנסות בהובלת צוותים ופעילויות
התנסות בהצגת נושאים ופרויקטים בפני קהל
התנסות בניתוח כולל של מצבים, תוך העמקה והתייחסות לפרטים הקטנים
ביצוע פרויקטים רבים בתחומים שונים

בתום הלימודים הבוגרים יוכלו להשתלב ולהוביל בתפקידי מגוונים במערכות מידע, כגון: ניתוח, יישום, הטמעה וניהול מערכות מידע עסקיות, ניהול רשתות ותקשורת מחשבים, תכנון וניהול בסיסי נתונים, תכנון וניהול אבטחה של מחשבים ומידע, ניתוח מידע, פיתוח אפליקציות, ועוד
 
מבנה התוכנית לניהול מערכות מידע (למתחילי תשע"ד):
תכנית הלימודים במערכות מידע מורכבת מארבעה אשכולות. שני אשכולות הבסיס: מדעי המחשב וניהול וכלכלה, אשכול מערכות המידע המקנה את ההתמחות בתחום, ואשכול הלמידה העצמית אשר נועד לאפשר ללומד להתעמק בתחומי דעת, ולפתח יכולות למידה. התוכנית מאפשרת לסטודנט גמישות מבחינת עומס (ניתן ללמוד את קורסי הבחירה במרוכז בשנה ב' או ג' או ללומדם לאורך שתי השנים). התוכנית מאפשרת גם, באמצעות קורסי הבחירה והסמינרים, להתמקד בתחומי עשייה ממוקדים בהובלת  הסטודנט, כגון:סאפ, תכנון מוצרים מבוססי אינטרנט או עולמות וירטואליים.
>> תואר ראשון במדעי ההתנהגות (.B.A)

תוכנית לתואר ראשון במדעי ההתנהגות (.B.A)

תוכנית הלימודים במדעי ההתנהגות באקדמית תל אביב יפו מיועדת להקנות לסטודנטים ידע וכלי מחקר בשני התחומים העיקריים של מדעי ההתנהגות- פסיכולוגיה וסוציולוגיה. התוכנית מפגישה את הסטודנטים עם תחומי התוכן ועם נושאי המחקר העיקריים של הדיסציפלינות, תוך הדגשת הזיקות ביניהן. לסטודנטים מוקנות, בנוסף, מיומנויות מחקר, באמצעות קורסים אינטנסיביים בשיטות מחקר, בסטטיסטיקה, במדידה ובשימושי מחשב. בשנת הלימודים השלישית משתתפים הסטודנטים בשני סמינרים מחקריים, אחד בתחום הפסיכולוגיה ואחד בתחום הסוציולוגיה. במסגרת זו, המתקיימת בקבוצות קטנות, עורך כל סטודנט מחקר עצמאי, בהדרכה אישית. התוכנית מותאמת לדרישות התואר השני בחוגים לפסיכולוגיה ולסוציולוגיה באוניברסיטאות בארץ.

מבנה התוכנית
היקף לימודי התוכנית הוא 112 נקודות זכות, המורכבים מ-88 נ"ז בקורסי חובה ו-24 נ"ז בקורסי בחירה.


לימודי משאבי אנוש - תוכנית לתואר ראשון במדעי ההתנהגות
ראש התוכנית להתמחות בניהול משאבי אנוש - ד"ר רפאל שניר

מהם לימודי ניהול משאבי אנוש?
ישנן פונקציות עיקריות, הרלוונטיות לכל מנהל באשר הוא: תכנון, ארגון, הרכבת סגל עובדים, הנהגה ובקרה.
ניהול משאבי אנוש מורכב מהמדיניות ופרקטיקה בהקשר להיבט של "האנשים", או המשאב האנושי בניהול. הווה אומר - אופני איוש תפקידים בארגון, הדרכת עובדים, הערכת ביצועיהם, הנעתם, וכדומה.

בספרות האקדמית בנושא משאבי אנוש מתוארת התקופה הנוכחית כתקופה של שינוי מואץ, אשר משפיע השפעה ניכרת על הגדרת המטרות, המבנה ודרכי הפעולה של ארגונים. שינוי זה נגרם בעיקר בשל תהליכי הגלובליזציה, ההתקדמות הטכנולוגית והשלכותיה על אופי העבודה (למשל, הצורך בלמידה ורכישת ידע במשך כל הקריירה התעסוקתית), הגיוון הרב יותר בכוח העבודה, ותמורות ערכיות (לדוגמא, הדרישה לשוויון הזדמנויות בעבודה).
כפועל יוצא של השינוי המואץ, ארגונים נדרשים לפעול בסביבה  סוערת ותחרותית יותר, בה קיים אלמנט מובנה של חוסר וודאות. בתנאי סביבה שכאלה, גדלה החשיבות של המשאב האנושי, כמקור אפשרי ליתרון היחסי של הארגון לעומת מתחריו.
יתרה מכך, מנהלי משאבי אנוש נדרשים להיות מעורבים בהליך בנית האסטרטגיה העסקית, ולגזור ממנה אסטרטגיה מתאימה של משאבי אנוש. קרי,  עליהם להתאים את הפרקטיקות הסטנדרטיות של ניהול משאבי אנוש לצרכי הארגון הספציפיים, מזווית ראיה מערכתית.

יתרונות ההתמחות
לימודי ההתמחות יסייעו להשתלבות בעבודה במחלקות משאבי אנוש בארגונים ובמכוני פיתוח ארגוני.
כמו כן, הם יכולים להוות בסיס ללימודי תואר שני בניהול משאבי אנוש, התנהגות ארגונית, ויעוץ ארגוני.
 
תנאי קבלה
כל מועמד/ת שהתקבלו ללימודים בביה"ס ונרשמו להתמחות - יוכלו ללמוד בה. בפועל, לימודי ההתמחות יחלו בשנה ב', ויתקיימו בקמפוס המכללה האקדמית תל אביב יפו.
 
היקף ומבנה ההתמחות
ההתמחות תהיה בהיקף כולל של 10 נקודות זכות, על חשבון מכסת קורסי הבחירה בתוכנית)
1. מבוא לניהול משאבי אנוש -  2 נ"ז (2 ש"ס)
2. מיון, הדרכת עובדים, והערכת תפקוד בארגונים -  4 נ"ז
3. מנהיגות והנעת עובדים -  2 נ"ז
4. פיתוח ארגוני -  2 נ"ז

סטודנטים שירצו להעמיק את ידיעותיהם בנושאי ההתמחות יוכלו ללמוד סמינר בהיקף של 4 נ"ז, על חשבון מכסת קורסי הבחירה בביה"ס, מתוך היצע סמינרים כגון: משמעות העבודה, לחץ ושחיקה בעבודה, ניהול רגשות בארגונים, ארגוני שירות, למידה ארגונית, וניהול משאבי אנוש בפרספקטיבה בין-תרבותית. במידה והביקוש לסמינר יעלה על ההיצע, תינתן עדיפות בהרשמה לסטודנטים בעלי ממוצע הציונים הגבוה יותר בלימודי ההתמחות. למען הסר ספק, מודגש בזאת כי לימוד הסמינר איננו חובה
>> תואר ראשון במדעי המחשב - (.B.Sc)
דקנית בית הספר: פרופ' מיכל פרנס

מסלולים לתואר ראשון במדעי המחשב
המכללה האקדמית תל אביב יפו, המציעה לימודי תואר ראשון וכן לימודי תואר שני במגוון של תחומים שונים, מזמינה אתכם לבחור במסלול ייחודי, הכולל מבחר של התמחויות שונות בתחום מדעי המחשב. לימודים אלה כוללים קורסי חובה וקורסי בחירה יישומיים ותיאורטיים כאחד.

השילוב הייחודי הזה של קורסים תיאורטיים ומעשיים ברמה גבוהה, הקיים בבית הספר למדעי המחשב באקדמית, מאפשר לסטודנטים להשתלב בהצלחה בשוק העבודה, או לבחור להמשיך במסלול של לימודים לתארים גבוהים.

ניתן ללמוד את הלימודים במסלול רגיל של לימודי יום, או לבחור בתכנית מעוף הכוללת מסלול לימודים דו יומי המתאים לאנשים עובדים או לבוגרי היחידות הטכנולוגיות בצבא הזכאים לפטורים חלקיים על סמך לימודיהם בצבא.

במסגרת לימודי התואר הראשון במדעי המחשב ניתן לבחור באחת מתוך ההתמחויות הבאות:

התמחות בניהול וכלכלה
תכנית זו, המעניקה תואר .B.Sc, מתמקדת בניהול עסקי וניהול בתחום המחשבים. התכנית מכשירה את בוגריה לעבודה בתחום פיתוח וניהול פרויקטי תוכנה ומערכות מחשב.

התמחות בהנדסת תוכנה ומערכות
תכנית ייחודית זו, המעניקה תואר .B.Sc, מתמקדת בכל השיטות ובפרקטיקה הנדרשת על מנת להתמודד עם התפתחותן המואצת של המערכות הטכנולוגיות השונות. תכנית זו מאפשרת להשתלב, בתום תקופת הלימודים, בתעשיות התוכנה, הקיימות בשוק.

התמחות בתקשורת ובאינטרנט
מסלול .B.Sc לימודי זה חושף את הסטודנטים לשיטות מחקר ופיתוח בתחום התקשורת. הוא מתמקד בתחום רשתות תקשורת וכולל מחקר פעיל בתחום.

המכללה האקדמית תל אביב יפו פותחת שעריה בפני המעוניינים בלימודי תואר ראשון במדעי המחשב, ומציעה צוות מרצים מקצועי ומיומן, ציוד ברמה גבוהה ואווירת לימודים מאתגרת ונעימה.
>> תואר ראשון - לימודי אחות אקדמאית/אח אקדמאי  B.S.N

שם התואר: Bachelor of Science in Nursing B.S.N
משך התכנית: 4 שנים , 160נ"ז
ראש התוכנית: ד"ר פזית עזורי

התכנית בביה"ס למדעי הסיעוד משלבת ידע רפואי תיאורטי, מיומנויות קבלת החלטות וסמכויות לתפקוד בסביבה דינאמית עם צוות רב מקצועי להצלת חיי אדם ולהשפעה על איכות חייהם.

התכנית מקנה לסטודנט את הכלים הניהוליים להתפתח במסלולי קריירה המקצועיים והקליניים בתחום הבריאות .

אח/ות אקדמאי/ת הוא מקצוע מוביל לחיים עם מעורבות בהצלת חיי אדם והשפעה על בריאות האוכלוסייה, מבטיח קריירה מגוונת בסביבת עבודה רפואית המחליטה על חיי אדם.

אחות אקדמאית - מטרות תכנית הלימודים
- הכשרת סטודנטים לאחים/יות אקדמאים/יות ועמידה בבחינות הרישוי להסמכה במשרד הבריאות.
- מיקוד במיומנויות ובכישורים מתקדמים הנגזרים מהתפתחויות עכשוויות ברפואה.
- הקניית תשתית ראשונית לניהול קבוצת מטופלים ולניהול צוות פארה רפואי.
- רכישת מקצוע אחות אקדמית הוא תנאי בסיסי והכרחי לפיתוח מקצועי בתחום הקליני (מומחית קלינית בתחומים מקצועיים כמו כאב, סכרת, טיפול נמרץ, מיילדות) , בתחום הניהולי כמו ניהול צוותים, מוסדות בריאות, ובתחום המחקרי אקדמאי כמו תארים מתקדמים, מרצים בתחום מקצועי וניהול תכניות לימודים.

יתרונות התכנית
- חטיבה ייחודית לתכנית (חטיבה ניהולית): ניהול צוות רב מקצועי, תהליך קבלת החלטות, ניהול הטיפול, תהליכי הדרכה
  וייעוץ למטופל ולמשפחתו. תפיסה ניהולית רחבה בתחומי הפרט, הקבוצה והמערכת של תחום הניהול.
- תכנית הלימודים לאחות אקדמאית נלמדת בקמפוס אקדמי יוקרתי באישור ההשכלה הגבוהה בישראל. כל התכנים
  התיאורטיים נלמדים באקדמית תל אביב יפו.
- ההתנסויות הקליניות למקצוע אחות אקדמאית יתקיימו במרכזים רפואיים מובילים בארץ, שיבא ואיכילוב (ת"א).
  ההתנסויות יתרכזו בשנתיים האחרונות של הלימודים כאשר הסטודנט רכש את הידע התיאורטי, בעל בטחון
  ואסרטיביות לעבוד עם צוות רב מקצועי בסביבה דינאמית.
- שלושה ימי לימוד בשבוע
- מלגות גבוהות (50% שכר לימוד) לעומדים בתנאי הקבלה לשנת הלימודים תשע"ג.
- תנאי קבלה גבוהים מכל המרכזים האקדמיים בארץ, מבטיח סביבת למידה ברמה גבוהה.

בלעדי באקדמית!
אפשרות של תכנית הכשרה במהלך השנה הרביעית לתפקיד של מדריך קליני מורשה תעודה " מדריך קליני מורשה" מטעם מנהל הסיעוד משרד הבריאות. הסטודנט שיעמוד בתכנית ההכשרה של קורס זה יקבל מלבד התואר BSN (מטעם משרד הבריאות) גם תעודה של מדריך קליני מורשה.

מה זה נותן לבוגר?
קידום מקצועי מהיר במקום העבודה
העדפה של המוסד הרפואי לקבלת הבוגר של המכללה על פני בוגרים אחרים
תגמול כספי ודרגה מקצועית
יוקרה מקצועית לעומת הבוגרים האחרים

*הענקת התואר מותנית באישור המל"ג
>> תואר ראשון במערכות מידע (B.Sc)

ראש התוכנית: ד"ר רותי גפני

אודות תחום ניהול מערכות מידע (Information Systems)
בחיים המודרניים הטכנולוגיה עוטפת אותנו מכל עבר ומלווה אותנו במשך כל היום, הן בפעילויות האישיות והן בעבודה. עבור עסקים, שילוב של מערכות מידע וטכנולוגיה הינו תנאי בסיסי להצלחה בתחרות מול עסקים אחרים. השימוש במחשבים, תקשורת, אינטרנט, טלפונים חכמים ומחשבי לוח, הוא מהותי לכל ענפי התעשייה, לרבות בידור, רפואה, בנקאות, ייצור, קמעונאות ועוד. כמו כן, עולם ההיי-טק בכלל וחברות הסטארט-אפ בפרט, מתבססים על טכנולוגיות אלו.

עם הגידול בשימוש, עולה גם הביקוש לאנשים מיומנים בניהול ופיתוח בטכנולוגיות אלו, המסוגלים להבין את צרכי הארגון, הלקוחות והספקים, ולתרגם דרישות אלו למערכת מידע המבוססת על הטכנולוגיות המתקדמות המתאימות ביותר.

ארגונים קטנים וגדולים, מקומיים ורב-לאומיים, במגזר הפרטי והציבורי, מעסיקים אנשי מערכות מידע, בתפקידים שונים ובמיומנויות שונות.

התוכנית לתואר בניהול מערכות מידע:
בתוכנית לניהול מערכות מידע מפגישים בין שני עולמות, בין עולם הטכנולוגיה ומדעי המחשב לבין עולם ניהול העסקים והכלכלה. מטרת התוכנית היא, בעיקר, ללמד את הסטודנט להשתמש בטכנולוגיה על מנת לעזור לעסקים לשפר את מצבם התחרותי בשוק. לשם כך על הסטודנט להכיר את שני העולמות, ולדעת לבחור את הפתרון האידיאלי והמתקדם המתאים לכל צורך.

התוכנית לניהול מערכות מידע הינה תכנית רב תחומית שמכשירה את הסטודנטים בסוגי טכנולוגיה שונים, סוגי פעילויות שונות, והתאמה לשינוי מתמיד.

על מנת להשיג מטרות אלו, הסטודנטים מקבלים:
הכשרה בסיסית מעמיקה בתחומי מדעי המחשב והניהול
כלים להיכרות עם הדינאמיקה של החדשנות ויכולת להוביל בבטחה חידושים ושינויים
יכולת ניהול, הובלה וקבלת החלטות
התנסות בעבודת צוות
כלים להמשך לימוד עצמאי, בתמורות הזמן והטכנולוגיה המתפתחת ללא הרף

התוכנית שמה לעצמה דגש על הוראת תחומים מודרניים, כגון: מחשוב ענן, מחשוב נייד, מחשוב חברתי, סיכוני סייבר, פיתוח ל-Web ולמכשירים ניידים ((Android, עולמות וירטואליים, BI וכריית מידע ועוד.

קורסי למידה עצמית
במסגרת התוכנית למערכות מידע הסטודנטים לומדים מספר קורסים שהוגדרו תחת המסגרת של למידה עצמית (Independent Study), המהווה את אחד מעקרונות היסוד של התוכנית.
קורסים אלו כוללים:
סמינר - סמינר היא עבודה תיאורטית-מחקרית אקדמית.
פרויקט - פרויקט עוסק בניתוח של מערכות מידע.
סדנא - סדנא עוסקת בבניית פתרון, מוצר או שירות מעשי.

העקרונות של הפעלת הלמידה העצמית:
1. הסטודנט יוזם, מנהל ומוביל תוך עמידה בלוח זמנים.
2. הסטודנט מגדיר באופן מדויק את תהליך עבודה והתוצרים.
3. הסטודנט מבצע את העבודה באופן עצמאי, תוך ליווי מנחה מקצועי מן התעשייה.

הקשר בין התוכנית לניהול מערכות מידע לתעשייה בישראל
התוכנית מקיימת קשר ושיתופי פעולה עם חברות שונות בתעשייה בישראל:
קשר הדוק עם חברת הייעוץ STKI, המובילה בתחומי מערכות מידע, בראשות ד"ר ג'ימי שוורצקופף
שיתופי פעולה אקדמיים עם חברות מובילות כגון:
 SAP – קורס ייחודי ללימוד ERP, המבוסס על SAP Academy, המובלת על ידי אוניברסיטת מינכן
הסכם עם חברת מתודה – המפתחת של נוהל מפת"ח
קורס ייחודי ללימוד והתמודדות עם התאוששות מאסון (DRP)
התנסות עם תוכנותHP  בקורס ניהול איכות
קישור סטודנטים למנחים מובילים בתעשייה במסגרת הכנת העבודות בלמידה עצמית
הצגת העבודות של למידה עצמית באירועי סיכום סמסטריאליים בפני קהל מוזמנים מהתעשייה

הסמכות
התוכנית מעניקה תואר בוגר (BA)
התוכנית מוכרת על ידי לשכת מנתחי המערכות בישראל. הבוגרים יכולים להירשם ללשכה בתום לימודיהם.
התוכנית מכינה את הסטודנטים לבחינת ההסמכה של PMI (ניהול פרויקטים)
התוכנית מכינה את הסטודנטים לקראת בחינת ההסמכה ב-SAP

יתרונות הבוגרים בשוק העבודה
בוגרי התוכנית לניהול מערכות מידע נהנים מרמת לימודים אקדמית גבוהה ומקבלים במשך הלימודים כלים רבים שיעזרו להם בהשתלבותם בתפקידים מגוונים בתעשייה. בין היתר:

מגוון קורסים מעשיים בתחומים שונים, המכסים סוגים שונים של פעילויות והתמחויות, הנדרשים במקומות עבודה
התנסות בעבודת צוות
התנסות בהובלת צוותים ופעילויות
התנסות בהצגת נושאים ופרויקטים בפני קהל
התנסות בניתוח כולל של מצבים, תוך העמקה והתייחסות לפרטים הקטנים
ביצוע פרויקטים רבים בתחומים שונים

בתום הלימודים הבוגרים יוכלו להשתלב ולהוביל בתפקידי מגוונים במערכות מידע, כגון: ניתוח, יישום, הטמעה וניהול מערכות מידע עסקיות, ניהול רשתות ותקשורת מחשבים, תכנון וניהול בסיסי נתונים, תכנון וניהול אבטחה של מחשבים ומידע, ניתוח מידע, פיתוח אפליקציות, ועוד

מבנה התוכנית לניהול מערכות מידע (למתחילי תשע"ד):
תכנית הלימודים במערכות מידע מורכבת מארבעה אשכולות. שני אשכולות הבסיס: מדעי המחשב וניהול וכלכלה, אשכול מערכות המידע המקנה את ההתמחות בתחום, ואשכול הלמידה העצמית אשר נועד לאפשר ללומד להתעמק בתחומי דעת, ולפתח יכולות למידה. התוכנית נועדה לאפשר גמישות לסטודנט מבחינת עומס (ניתן ללמוד את קורסי הבחירה במרוכז בשנה ב' או ג' או ללומדם לאורך שתי השנים). התוכנית מאפשרת גם, באמצעות קורסי הבחירה והסמינרים, להתמקד בתחומי עשייה ממוקדים בהובלת  הסטודנט, כגון:סאפ, תכנון מוצרים מבוססי אינטרנט או עולמות וירטואליים.
>> תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני (.M.A)
דקן בית הספר: פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ
ראש התכנית: ד"ר רפאל שניר


הלימודים לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני
התקופה הנוכחית היא תקופה של שינויים מואצים, אשר משפיעים השפעה ניכרת על הגדרת המטרות, המבנה, ודרכי הפעולה של ארגונים. אלה נאלצים להתמודד עם אתגרים, כגון ההתפתחות הטכנולוגית ותהליכי הגלובליזציה, שינויים ערכיים, הגיוון בכוח העבודה, עליית חשיבותו של הלקוח, ומציאות בעלת מרכיב מובנה של חוסר וודאות. היות והאתגרים עמם מתמודדים ארגונים כיום הינם רב-תחומיים (טכנולוגיים, כלכליים, תרבותיים, חברתיים, דמוגרפיים, ועוד), אין להם מענה בלעדי בדיסציפלינה ספציפית כלשהיא. מציאות זו היא שהפכה את הייעוץ והפיתוח הארגוני למקצוע חשוב ונדרש. מטרת תכנית הלימודים היא הכשרת יועצים בעלי רמה גבוהה של ידע ומיומנויות רלוונטיים, להכוונה וליווי של תהליכי שינוי ופיתוח ארגוני.

קהל היעד של תכנית הלימודים
בוגרי תואר ראשון לפחות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בכל תחום. תכנית הלימודים רלוונטית במיוחד לבוגרי תואר ראשון בתחומים הבאים: פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, סוציולוגיה, ניהול, מנהל עסקים, ומדעי החברה.

תנאי הסף להגשת מועמדות ללימודים
1. כדי להתקבל ללימודי תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני יש להציג תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בכל תחום,
    בציון גמר של 85 לפחות במדעי החברה והרוח, או 80 לפחות במדעי הטבע ובמדעים מדויקים. לחילופין - תואר
    שני/שלישי ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בכל תחום (מדעי החברה, מדעי הרוח, מדעי הטבע, ומדעים מדויקים).
2. קורות חיים בהיקף של עמוד/שני עמודים, עם דגש על ידע והתנסויות רלוונטיים.
3. ראיון אישי.
המלצות אקדמיות וניסיון בעבודה בארגונים של שנתיים לפחות יהוו יתרון בקבלה ללימודים.

למען הסר ספק, על המועמדים לא תחול חובת עמידה בבחינות ה- GMAT/GRE/מתא"ם.
אולם, ציון גבוה באופן יחסי באחד ממבחנים אלה יהווה יתרון בתהליך המיון.

ימי לימוד ומידת התאמה לאנשים עובדים
לימודי תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני יתקיימו בימי ג' בבוקר ובימי חמישי החל מהשעה 16:00. בנוסף בשנה ב' יינתן יום נוסף לפרקטיקום  בהיקף שלא יקטן מ-24 שעות ולא יעלה על 40 שעות חודשיות.

* הענקת התואר מותנית באישור המל"ג.
>> תואר שני במנהל עסקים – (.M.B.A) ללא תזה
דקן בית הספר- פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ
ראש התכנית: פרופ' פיליפ עין דור


העולם העסקי כיום הינו עולם דינמי המאופיין בשינויים רבים חדשות לפרקים ודורש ממנהלים ידע נרחב במגוון תחומים. מנהלים נדרשים להפגין גמישות מחשבתית ויכולת תגובה מהירה המבוססת על בקיאות ושליטה בדיסציפלינות שונות.

התואר השני במנהל עסקים (M.B.A) באקדמית תל אביב יפו הינו תואר איכותי המאופיין ברמה אקדמית גבוהה, חיבור לעולם העסקי ויחס אישי לסטודנטים. התואר נותן תשובה הולמת לדרישות של עולם הניהול היום ומכין את המוסמכים לנהל בצורה נכונה את עבודתם כמנהלים לאורך שנים רבות בעולם משתנה. תכניות הלימוד בתואר זה תוכננו כך שיקנו למנהלים מכהנים ולמנהלים בעתיד מגוון עשיר של תורות ניהול ומערך מקצועי של כלים עיוניים ומעשיים. כלים אלו יאפשרו התמודדות אופטימאלית עם האתגרים העומדים בפני מנהלים בכל ארגון כגון: כלים מתחום המימון, מדע ההתנהגות, חשבונאות, משפטים, שיווק ופרסום ועוד.
הקניית הידע נעשית על ידי סגל מרצים בכיר, בעלי נסיון עשיר בעולם העסקי ובעולם האקדמי.

מטרת הלימודים במסגרת תואר שני במנהל עסקים
מטרת הלימודים הינה הכשרת המוסמכים והקניית ידע רחב ומעמיק בתחומי הניהול השונים וזאת על מנת לאפשר להם לעסוק בתפקידים ניהוליים מורכבים בכל ארגון ובכל תחום בו ישתלבו ולפתח את הכלים והיכולות שניתנו להם על מנת להפיק את המיטב עבור השחקנים הרלוונטיים בשוק כגון: בעלי העניין, בעלי המניות, העובדים, הלקוחות וכדומה.

הלומדים במסלול זה מתעתדים להשתלב בתפקידי ניהול עסקי ומקצועי ובשל כך מתמקדת התוכנית בהקניית ידע מעשי ופיתוח מיומנויות חשובות דוגמת שיפור היכולת לנתח ולתכנן מערכות אירגוניות, פיתוח היכולת לקבל החלטות נכונות ולפתור בעיות, הקניית ידע בשיטות מחקר ועוד.

הענקת התואר מותנת באישור המל"ג.

שכר הלימוד אוניברסיטאי.
>> תואר שני במדעי המחשב- (.M.Sc)
דקנית בית הספר: פרופ' מיכל פרנס
ראש התוכנית: פרופ' עופר אריאלי


תוכנית הלימודים לתואר שני במדעי המחשב (.M.Sc) מיועדת להרחיב ולהעמיק את הידע של הסטודנטים, בעיקר על פי הצרכים של התעשייה עתירת הידע. התוכנית מרחיבה את התשתית התיאורטית שנלמדת בתואר הראשון, ומוסיפה העמקה והרחבה בתחומי ידע נוספים וביכולות המקצועיות של הלומד. לימודי התואר השני במדעי המחשב מאפשרים ללומדים להתעדכן ולגשר על פערי ידע שנוצרים עם ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה והיישומים בתחום, על בסיס תוצאות המחקר העדכניות ביותר. מבנה התוכנית ומשך הלימודים מאפשרים לבוגרי מדעי המחשב המועסקים בתחום לשלב לימודים לתואר שני עם עבודתם.

התוכנית לתואר שני במדעי המחשב (.M.Sc) נבנתה במתכונת גמישה, על מנת לאפשר לסטודנטים שילוב לימודים עם עבודה. לפיכך, משך הלימודים יהיה בין ארבעה לשמונה סמסטרים, ובלבד כי משך הזמן המירבי של הלימודים לא יעלה על ארבע שנים, בהתאם לקצב ההתקדמות של הסטודנט. כל סטודנט יעצב את תוכנית לימודיו, הרכבה ומשכה, באופן אישי.

הרכב תוכנית הלימודים
תוכנית הלימודים לתואר שני במדעי המחשב (.M.Sc) הינה בהיקף של 48 נ"ז

האקדמית תל אביב יפו מציעה לסטודנטים לתואר השני במדעי המחשב, ליווי מקצועי אקדמי ברמה גבוהה, ולימודים באווירה נוחה ונעימה.
>> תואר שני בפסיכולוגיה (.M.A)

פסיכולוגיה רפואית
ראש המגמה: פרופ' רבקה יעקובי

האקדמית הנה המקום היחידי בארץ בו תוכל ללמוד לימודי פסיכולוגיה רפואית.
במסגרת לימודי פסיכולוגיה רפואית אתה מתמחה בהבנת הקשר בין המשתנים הפיזיולוגיים לבין המשתנים הפסיכולוגיים והחברתיים המעורבים בהתפתחות תופעות ומחלות גופניות, דרכי התמודדות איתן ומניעתן. מסלולי הלימוד באקדמית תל אביב יפו מתמקדים בפסיכולוגיה רפואית של המבוגר ובפסיכולוגיה רפואית של הילד.
המסלול מכשיר אותך לעבודה במערכת הרפואית ולטיפול בחולים במחלות גופניות במסגרת אשפוזית או אמבולטורית.

תשתית הידע שתקנה לך התוכנית כוללת שלושה מרכיבים עיקריים:
הראשון כולל ידע ומיומנויות קליניות בתחום הפסיכופתולוגיה, פסיכודיאגנוסטיקה, והפסיכותרפיה.
השני כולל היכרות עם מודלים, תיאוריות וגישות טיפוליות מתחום הפסיכולוגיה הרפואית
והשלישי כולל קורסים בסיסיים בפיזיולוגיה, אנטומיה ומערכות נאורונאליות.

אלה יעניקו לך יסוד להבנת הקשר בין תהליכים פיזיולוגיים והתנהגות ויהוו תשתית לקורסים מתקדמים יותר כגון פסיכופרמקולוגיה והיבטים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים של מחלות.
מגוון קורסים נוספים כגון סוציולוגיה של הרפואה והאתיקה, כמו גם סמינרים ישלימו לך את הידע לו אתה זקוק בתור פסיכולוג במערכת הבריאות.

תוכנית הלימודים
תוכנית הלימודים בלימודי פסיכולוגיה רפואית הינה בהיקף של 60 נ"ז. היא כוללת קורסי חובה וסמינרים. לבד מהקורסים והסמינרים,הסטודנטים נדרשים להשתתף בפרקטיקום, יומיים בשבוע ולהגיש עבודת גמר.


פסיכולוגיה תעסוקתית
ראש המגמה: ד"ר חדווה בראונשטיין

האקדמית הנה המקום היחידי באזור המרכז בו תוכל ללמוד פסיכולוגיה תעסוקתית.
אם לימודי מדעי ההתנהגות מעניינים אתכם, המכללה האקדמית תל אביב יפו, מציעה לכם מגוון של מסלולי לימוד שונים בתחום. אחד מהם, המתאים לאלה הבוחרים בלימודים לקראת תואר שני, הוא מסלול לימודי פסיכולוגיה תעסוקתית. לימודי תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית מתאימים לבעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה או תואר ראשון במדעי ההתנהגות, המעוניינים להרחיב את הידע שלהם בתחום זה ולהשתלב בו בעתיד כמטפלים מוסמכים.

מסלול הלימודים המוצע
לימודי תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית נחשבים אחד מתחומי הלימוד המבוקשים ביותר. במסגרת מסלול לימודים זה נחשפים הסטודנטים לכל התהליכים הפסיכולוגיים השונים, המתקיימים בעת המפגש עם עולם העבודה. לימודי פסיכולוגיה תעסוקתית כוללים את מגוון השיטות הפסיכולוגיות השונות, לצורך אבחון ובחירת מקצועות, בין אם במסגרת חברות או ארגונים או בין אם במסגרות אחרות.

לימודים אלה מתמקדים בשלושה מוקדים עיקריים:
ייעוץ והכוונה בבחירת המקצוע.
תכנון קריירה.
תחום אבחון ומיון של משאבי אנוש.

הקורסים, המוצעים, במסגרת מסלול לימודי זה, כוללים קורסי חובה, קורסי בחירה וסמינרים. בתום הלימודים, הכוללים היקף של 60 נקודות זכות, נדרשים הסטודנטים להגיש עבודות גמר.

התמחות בתום הלימודים
בתום לימודי פסיכולוגיה תעסוקתית לתואר שני  נדרשים הבוגרים לקחת חלק בתקופת התמחות של מספר שנים. לאחר שסיימו את התמחותם ועברו בהצלחה את בחינות ההתמחות, יכולים הבוגרים להשתלב במגוון של תחומים שונים, כמו גיוס עובדים, מיון עובדים בחברות כוח אדם שונות או במחלקת משאבי אנוש של ארגונים וחברות. לצד כל זה, יכולים בוגרי המסלול להשתלב גם במרכזים, המייעצים בבחירת מקצוע ואף מקנים כלים שונים לצורך התפתחות מקצועית.

במכללה האקדמית תל אביב יפו מציעים לכם את כל הכלים, כדי שתוכלו להשתלב בתחום הפסיכולוגיה התעסוקתית בתום לימודיכם. היחס האישי, המוצע לתלמידים לאורך כל תקופת הלימודים, הכיתות הקטנות והאינטימיות וסגל המרצים המקצועי, מאפשרים לסטודנטים להתמקד במה שחשוב באמת ולפתח את כל המיומנויות הדרושות להם. הקורסים השונים, המוצעים במסלול, חושפים את הסטודנטים למגוון של תכנים ומעמיקים את הידע שלהם בנושא. בית הספר למדעי ההתנהגות של המכללה האקדמית תל אביב יפו שומר על רמת לימודים גבוהה ופותח את שעריו לכל אלה, המעוניינים לקחת חלק בהצלחה.


פסיכולוגיה שיקומית
ראש המגמה: פרופ' אברהם שוייגר

במגמה לנוירופסיכולוגיה שיקומית באקדמית תל אביב יפו אתה מוכשר בתור פסיכולוג לעמידה בדרישות לתחילת התמחות בפסיכולוגיה שיקומית, בנוסף, אתה רוכש ידע ומיומנויות הדרושים לטיפול בתוצאות פגיעה במערכת העצבים המרכזית. מסלולי הלימוד מתמקדים בנוירופסיכולוגיה שיקומית של הילד ובנוירופסיכולוגיה שיקומית של המבוגר.
בליבת התוכנית שני מוקדים:
בראשון תלמד על מוח בריא, מוח פגוע ובשיקום נפגעי מוח.
בשני תעסוק בשיקום נפגעים בפגיעות פריפריות.

פגיעות מוחיות ופגיעות פריפריות עלולות לגרום לשינויים באישיות, בדפוסים רגשיים וביכולות קוגניטיביות, הן דורשות כלים חדשים להסתגלות מחדש במציאות בתהליך של חזרה לתפקוד נורמאלי. תוכל ללמוד על השפעות אלה והטיפול בהן במסגרת קורסים, סמינרים ושיעורי בחירה.
בנוסף, תבחר שיעורים או סמינרים מהמגמות פסיכולוגיה קלינית ופסיכולוגיה רפואית, על מנת להעמיק את הכישורים הקליניים ואת יכולת האינטראקציה שלך עם פציינטים נורמאליים הלוקים בנכויות גופניות.

תוכנית הלימודים
תוכנית הלימודים הנה בהיקף של 60 נ"ז (תוכנית הלימודים במיקוד ילדים הינה בהיקף של 62 נ"ז). היא כוללת קורסי חובה, קורסי בחירה וסמינרים. לבד מהקורסים והסמינרים הסטודנטים נדרשים להשתתף בפרקטיקום יומיים בשבוע, ולהגיש עבודת גמר.


פסיכולוגיה קלינית
ראש המגמה: פרופ' תמר קרון

לימודי הליבה בתואר שני בפסיכולוגיה קלינית באקדמית תל אביב יפו עוצבו על מנת להקנות לך בראש ובראשונה, ידע ומיומנויות קליניות בתחומי הפסיכופתולוגיה, הפסיכודיאגנוסטיקה, הראיון הקליני והטיפול.
תוכל ליהנות גם מקורסים העוסקים ביסודות הביולוגיים של הפסיכופתולוגיה ובפסיכופרמקולוגיה.

מסלולי הלימוד מתמקדים בפסיכולוגיה קלינית של המבוגר, פסיכולוגיה קלינית של הילד ופסיכולוגיה קלינית התפתחותית.
כמו כן, במסגרת לימודי פסיכולוגיה קלינית נחשף הסטודנט לסמינרים וקורסי בחירה רבים שיאפשרו לו להעמיק בידע נרחב ובתחומים ספציפיים ומעניינים, כגון העמקת ידע בהפרעות שונות, בסוגי טיפול רבים או בנושאים הדורשים ידע ביולוגי.

תוכנית הלימודים
תוכנית הלימודים בתואר שני בפסיכולוגיה קלינית הינה בהיקף 60 נ"ז והיא כוללת קורסי חובה, קורסי בחירה וסמינרים. לבד מהקורסים והסמינרים, הסטודנטים נדרשים להשתתף בפרקטיקום יומיים בשבוע ולהגיש עבודת גמר