המכללה האקדמית תל חי
מסלולי לימוד: מגוון רחב של תחומים לתואר ראשון ושני
מיקום בארץ: קרית שמונה
המכללה האקדמית תל-חי ממוקמת בצפון עמק החולה. המכללה המוכרת ברחבי המדינה כמרכז אקדמי מצטיין ומוביל, העוסק בהוראה , מחקר ופיתוח ומהווה מנוף לפיתוח משמעותי ומהותי של הגליל. המכללה חרתה על דגלה את קידום המדע, החברה ואיכות הסביבה בישראל. לפיכך, המכללה מכשירה את תלמידיה לפעילות יצירתית ויצרנית בתחומי המדעים, המחשבים, איכות הסביבה, בחקלאות, בתעשייה, בחינוך, בעבודה סוציאלית ובכל התחומים המעסיקים את החברה בישראל.
המכללה האקדמית תל-חי

המכללה האקדמית תל-חי, המכללה הצפונית בארץ, שוכנת בלב הגליל המזרחי וסביבה נוף עוצר נשימה. אבל מה שהופך אותה לבחירה המועדפת על ידי רבים הם חיי החברה התוססים, כיתות הלימוד הקטנות, היחס האישי ומעל הכל - הרמה האקדמית הגבוהה שמהווה מקפצה מוכחת ללימודי המשך בכל התחומים, בארץ ובעולם.

מגוון זה שם התואר
המכללה מציעה 14 חוגים אקדמיים לתואר ראשון בשתי פקולטות:
הפקולטה למדעים (תואר B.Sc) כוללת: החוג לביוטכנולוגיה, החוג למדעי החי, החוג למדעי הסביבה, החוג למדעי התזונה, החוג למדעי המזון והחוג למדעי המחשב.
הפקולטה למדעי החברה והרוח (תואר B.A) כוללת: החוג ללימודי מזרח אסיה, החוג לכלכלה וניהול, החוג לשירותי אנוש, החוג לפסיכולוגיה, החוג לעבודה סוציאלית, החוג לחינוך ואת החוג ללימודים רב תחומיים.

בנוסף, מפעילה המכללה האקדמית חמש תכניות לימוד לתואר שני: תזונה ( מסלול מחקרי או מסלול נלמד) ביוטכנולוגיה ( מסלול מחקרי או מסלול נלמד), לימודי גליל, דרמה תרפיה ועבודה סוציאלית.

תל-חי הינה המכללה היחידה בישראל המציעה שני מסלולים מחקריים בתוכניות הלימוד לתואר שני.
אנשים שעובדים במשרה מלאה או חלקית, מוזמנים ללמוד במסלולים לתואר ראשון שפותחו במיוחד עבורם במגוון תחומים. לדוגמה: המסלול לתואר ראשון מרוכז בכלכלה וניהול.
להשלמת הסביבה הלימודית התומכת עומדים לרשות הסטודנטים חדרי מחשבים מתקדמים, מעבדות משוכללות, ספריה עשירה ומעונות סטודנטים קרובים ונוחים.

השכלה לכולם
לצג המסלול האקדמי, מציעה המכללה מסגרות לימודים נוספות: מכינות קדם אקדמיות, מכון ללימודי אומנויות, מכון לדרמה תרפיה, מכון לתרפיה באומנות ומרכז להשתלמויות ולימודי חוץ.
החטיבה ללימודי חוץ כוללת מספר מסלולי התמחויות בלעדיים: יצור יין, יצור שמן זית ועוד.

סיוע כל הדרך עד... לעבודה
המכללה מסייעת לסטודנטים זכאים במלגות לימודים, מלגות מחייה, מלגות הצטיינות ומגורים במעונות.
בנוסף, במסגרת תוכנית ייחודית שיזמה המכללה, סטודנטים מהחוגים השונים יכולים להשתלב במקומות תעסוקה באזור כבר במהלך לימודיהם ולצבור ניסיון מעשי.
כך, סטודנטים מהחוג למדעי המחשב עובדים בשכר במפעלי ההיי-טק בי.אם.סי, מלאנוקס ותדירן קשר, וסטודנטים מהחוג לכלכלה וניהול עובדים במפעל גלקון.
והתוצאה: מרבית הסטודנטים העובדים משתלבים עם סיום הלימודים בשוק העבודה באופן קבוע.

מעורבים בקהילה, דואגים לסביבה
כ- 5,000 הסטודנטים של מסלולי הלימוד האקדמאים והחוץ אקדמאים יוצרים קמפוס עשיר ותוסס עם פעילות ענפה של אירועי אמנות, תערוכות, כנסים, סימפוזיונים וימי עיון.
המכללה מקדמת ומעודדת את הסטודנטים להיות מעורבים בקהילה ופעילים למען תושבי האזור. סטודנטים מהחוגים לחינוך, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה ותזונה משתלבים בעשרות פרויקטים אקדמיים וחברתיים: במרכזים למניעת אלימות במשפחה, במרכזי סיוע לנפגעי תקיפה מינית, בבתי כלא שיקומיים, בבתי חולים, בבתי ספר ועוד.
כ'קמפוס ירוק', בעל תו האיכות של המשרד להגנת הסביבה, הקמפוס מסדיר את הטיפול בפסולת הנוצרת במכללה, מפעיל מערך מחזור מקיף, מדגיש את החיסכון באנרגיה ובהיבטים נוספים של שמירה על הסביבה.
הפרויקט מתנהל בהנחיית המרכז לטכנולוגיות ירוקות במכללה והמועצה הירוקה של הקמפוס, ופעילים בו סטודנטים מהחוגים למדעי הסביבה וביוטכנולוגיה.

תחומי הלימוד לתואר ראשון:
הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
B.Sc בביוטכנולוגיה
B.Sc בכימיה
B.Sc במדעי החי
B.Sc במדעי המזון
B.Sc במדעי המחשב
B.Sc במדעי הסביבה
B.Sc במדעי התזונה

הפקולטה לחברה ורוח
B.A בחינוך
B.A בכלכלה וניהול
B.A בלימודים רב תחומיים
B.A בעבודה סוציאלית
B.A בפסיכולוגיה
B.A בשירותי אנוש
B.A לימודי מזרח אסיה

תחומי הלימוד לתואר שני:
הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
.M.Sc בביוטכנולוגיה
.M.Sc בתזונה

הפקולטה לחברה ורוח
.M.A בלימודי גליל
.M.A בעבודה סוציאלית
.M.A. בדרמה תרפיה
.M.A. בפסיכולוגיה חינוכית
 
>> סרטונים

החוג לכלכלה:

 

מעונות:

 

רב תחומי:

 

פסיכולוגיה:

 

שירותי אנוש:

 

אגודת הסטודנטים:

 

מדעי המחשב:

 

החוג לחקלאות:

 

החוג לכימיה:

 

מרכז הכוונה:

 

מזרח אסיה:

 

עבודה סוציאלית:

 

מדעי הסביבה:

 

לימודי גליל:

 
>> תואר שני בביוטכנולוגיה

אם ברצונך להעמיק את ידיעותיך בתחום הביוטכנולוגיה, להרחיב את מיומנותך המקצועית, להכיר שיטות מחקר ופיתוח חדשניות ולקדם את הקריירה שלך, הצטרף לתוכנית ללימודי תואר שני מחקרי (מוסמך M.Sc) בביוטכנולוגיה במכללה האקדמית תל-חי.

תנאי קבלה
לשני מסלולי הלימוד שבתוכנית, יתקבלו בוגרי תוכניות לימודים לתואר ראשון במדעי החיים והטבע במוסד אקדמי מוכר, אשר סיימו את לימודיהם בציון 80 לפחות במסלול ללא תזה ו 85- לפחות במסלול עם תזה.

הזדמנות לקידום מקצועי
ביוטכנולוגיה היא מקצוע מבוקש מאוד. מוסמכי החוג יכולים להמשיך ללימודי דוקטורט במוסדות אקדמיים בארץ ובעולם. כמו כן, יפתחו בפניהם אפשרויות תעסוקה בתפקידים בכירים בתעשיית התרופות (הפרמצבטיקה), בתעשיית המזון, במעבדות בתי חולים ובמעבדות מחקר ופיתוח.

מבנה הלימודים
מסלול לימודים עם תזה:
משך הלימודים: שנתיים מלאות, לתלמידים שיקדישו את כל זמנם ללימודים ולא ידרשו ללימודי השלמה. תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה וקורסי בחירה. על כל תלמיד לצבור 30 נ”ז בקורסים, מתוכן 24 בקורסי חובה ועוד בקורסי בחירה. עבודת התזה תתבצע באחת ממעבדות מיג”ל (מרכז ידע גליל עליון) השותפות בתוכנית, בהנחיית חוקר מדרגת מרצה בכיר עד פרופ’ מן המניין. התלמיד יתחיל בביצוע עבודת המחקר כבר מהסמסטר הראשון, ויגיש בתום הסמסטר השני הצעת מחקר לאישור ועדת ההוראה. התזה תוגש בתום חופשת קיץ, לאחר שנת הלימודים השנייה.

התואר עם התזה (מחקרי) מתאים למועמדים אשר מעוניינים לעסוק במחקר או להמשיך ללימודי תואר שלישי (דוקטורט).

מסלול לימודים ללא תזה:
משך הלימודים: שנתיים אקדמיות (ארבעה סמסטרים), לתלמידים שיקדישו את כל זמנם ללימודים ולא ידרשו ללימודי השלמה. על כל תלמיד לצבור 48 נ”ז לפי הפירוט הבא:
42 נ”ז בקורסים מתוכן 24 בקורסי חובה ועוד 18 בקורסי בחירה ו-6 בפרויקט מחקר מסכם, אותו יבצע התלמיד בסמסטר האחרון בתוכנית ובו ישקיע לפחות 24 שעות שבועיות לאורך כל הסמסטר. פרויקט המחקר יתבצע במעבדות המחקר של מיג”ל השותפות לתוכנית או במעבדות מחקר במוסדות אקדמיים מוכרים אחרים.

עם סיום הפרויקט יגיש התלמיד עבודה מסכמת, עלייה ייבחן גם בע”פ.

התואר ללא תזה מתאים למורים בתחום המדעים אשר מעוניינים לשדרג את מעמדם או את מקום עבודתם בתעשייה, לעובדי מעבדה עם תואר ראשון וכן לבעלי תואר ראשון במדעים אשר רוצים להעמיק את ידיעותיהם ולרכוש תואר שני מרתק.
>> תואר שני במדעי התזונה

תכנית ללימודי תואר שני (מוסמך .M.Sc) במדעי התזונה*
בשנים האחרונות אנו עדים לעיסוק רב בתחום התזונה. הצהרות שהשמנה היא מגפה ומחקרים הבודקים את הקשר בין תזונה למחלות לב ולמחלות אחרות העלו את תחום התזונה לסדר היום והביאו להכרה בפוטנציאל הרב הגלום בו. בעקבות ההכרה בחשיבות התחום, תעלה הדרישה לתוספת של כוחות מיומנים בעלי השכלה רחבה וניסיון מעשי. כמו כן, מוסדות מחקר, מרכזי מו"פ, חברות בתעשיית המזון, מרכזי בריאות ויזמים במשק הישראלי ימשיכו לתור אחר בוגרים מצטיינים, ואין ספק שבעלי תואר שני מחקרי בתחום ייהנו מיתרון בולט.

לתכנית שני מסלולי לימוד לבחירה:
מסלול עם תזה:
המחקר התזונתי ויישומיו בענפי הרפואה, התעשייה, החקלאות והסביבה מתפתחים בקצב מהיר. התחום הופך מורכב ומתוחכם יותר, ודורש מן העוסקים בו מסד ידע מקיף ומעמיק במדעי החיים והטבע, הרפואה, הכימיה והביולוגיה המולקולרית. בנוסף, דורש התחום קשת רחבה של מיומנויות טיפוליות, יכולת לעבד ממצאים, לנתחם ולתארם בשפה מדעית תמציתית ובהירה . על דרישות אלה מבקשת לענות התכנית למסלול עם תזה.

תכנית הלימודים תעניק כלים מחקריים בסיסיים, תעשיר את הידע ותכשיר דיאטנים לעבודה בתחומי התזונה הבאים: חינוך לבריאות, הפרעות אכילה, תזונה במאמץ ותזונה קלינית. התכנית תכשיר מועמדים ללימודי המשך לקראת תואר הדוקטור.

ההיקף והתוכן של עבודת המחקר (התזה) הינם כמקובל במוסדות להשכלה הגבוהה בישראל. הקורסים שנבחרו לתכנית זו מכסים טווח רחב של נושאים מתקדמים בתזונת האדם, רפואה ובריאות, תוך שימת דגש על רלוונטיות לתמורות ולחידושים בענף.

מסלול זה מתאים למועמדים אשר מעוניינים לעסוק במחקר או להמשיך ללימודי תואר שלישי (דוקטורט).

מסלול ללא תזה
הלימודים במסלול זה מיועדים לבעלי תואר ראשון במדעים או במדעי החיים, השואפים להרחיב ולהעמיק את השכלתם ולפתוח אפשרויות נוספות במסלול הקידום המקצועי שלהם.

התכנית חותרת לשילוב אופטימאלי בין הענקת תשתית עיונית מקיפה הנחוצה להבנה ולהתמצאות בתחום מדעי התזונה העכשווי על ענפיו השונים, לבין הכשרה מעשית הכוללת הכנת סקרים, ביצוע ניסויים, כתיבת דוחות מדעיים והתמודדות עם האתגרים האינטלקטואליים והמעשיים הכרוכים במחקר המדעי והצגתו. השילוב בין התשתית העיונית להכשרה המעשית יבוא לידי ביטוי באמצעות מערך קורסים מגוון והתנסות מעשית בפרויקט מחקר.

תנאי קבלה
מסלול ללא תזה: למסלול זה יתקבלו בוגרי תכניות לימודים לתואר ראשון במדעי התזונה שסיימו את לימודיהם בציון ממוצע של 80 לפחות.
מסלול עם תזה: למסלול זה יתקבלו בוגרי תכניות לימודים לתואר ראשון במדעי החיים והטבע במוסד אקדמי מוכר, שסיימו את לימודיהם בציון ממוצע של 85 לפחות. מועמדים לתכנית שיחסרו קורסי יסוד במדעי התזונה יידרשו להשלים קורסים אלה.

*הענקת התואר מותנית באישור במל"ג
>> תואר שני בעבודה סוציאלית

התכנית מיועדת לעובדים סוציאליים בעלי תואר ראשון, ולבוגרים מתחומים אחרים המעוניינים לרכוש השכלה פורמלית בעבודה סוציאלית. התכנית הינה תלת שנתית, מורכבת מלימודי השלמה לתואר ראשון (לבעלי השכלה מתחומים אחרים), וכוללת הקנייה של ידע בסיסי והכרחי לעיסוק במקצוע, כולל הכשרה מעשית בשדה. במהלך הלימודים הסטודנטים רוכשים כלים להתמודדות עם אתגרים מקצועיים באמצעות למידה המשלבת ידע אקדמי רחב עם פרקטיקה ועשייה בשטח.

התכנית מקנה תואר שני בעבודה סוציאלית MSW וכשירות המאפשרת רישום בפנקס העובדים הסוציאליים ועיסוק במקצוע.

*לא תתאפשר קבלת תואר לאחר סיום לימודי ההשלמה לתואר הראשון בעבודה סוציאלית בלבד, אלא רק בסיום לימודי התכנית במלואה כפי שמוצגת (תלת שנתית).

תנאי קבלה
לתכנית יתקבלו עד 20 סטודנטים, בעלי תואר ראשון B.A בעבודה סוציאלית או בעלי יכולות אקדמיות מוכחות מהתואר הראשון, וניסיון בעשייה חברתית או בפעילות התנדבותית במסגרות טיפוליות.

מבנה התכנית
• השנה הראשונה כוללת את לימודי הליבה בעבודה סוציאלית אשר כוללים תכנים בסיסיים בעבודה סוציאלית. בשנה זו
  הלימודים מרוכזים ביום אחד ויומיים הכשרה מעשית.
• השנה השנייה כוללת יום אחד של לימודי ליבה, יום אחד של השתלבות בלימודי התואר השני ויומיים הכשרה מעשית.
• השנה השלישית כוללת יום אחד של לימודים בתואר שני ויום אחד של פרקטיקום.
* סטודנטים אשר לא למדו קורסי מבוא במסגרת לימודיהם הקודמים ידרשו בהשלמת קורסי בסיס (מבואות) במהלך שנת הלימודים הראשונה: מבוא לסוציולוגיה, מבוא לפסיכולוגיה, מבוא לסטטיסטיקה, שיטות מחקר, פסיכופתולוגיה.

התכנית כוללת קורסי ליבה, שלושה סמינריונים, מגוון עשיר של קורסי בחירה ושלושה אשכולות לבחירה בדרך להתמחות.

אשכולות הבחירה המוצעים לסטודנטים:

לימודי המשפחה
לימוד מעמיק של מודלים ומיומנויות התערבות בזוג ובמשפחה, וביצוע פרקטיקום בטיפול משפחתי בהדרכה אישית וקבוצתית. הלימודים מהווים מענה על חלק מדרישות ההכרה של האגודה לטיפול משפחתי לתואר "מטפל משפחתי מוסמך".

ניהול והדרכה
מכשיר עובדים סוציאלית לתפקידים בכירים בשירותי רווחה וכולל קורסים בתחומים של ארגון וניהול, הדרכה, יזמות חברתית ועבודה בצוות רב-מקצועי. הפרקטיקום יתמקד בפיתוח שרות חדשני בתחום עבודתו של הסטודנט.

טראומה וחוסן
באשכול זה ניתן דגש תיאורטי ומעשי על תפקידם והכשרתם של עובדים סוציאליים כמגיבים ראשונים במצבי חרום. באשכול נלמד הטיפול במצבי משבר ופוסט טראומה, תוך היכרות עם טראומטיזציה משנית ושיקום אוכלוסיות פגועות.
>> תואר שני בדרמה תרפיה

המכללה האקדמית תל-חי מזמינה אותך, להשתלב בלימודי התוכנית לתואר שני בטיפול באמנויות - דרמה תרפיה. בפניך שני מסלולים – מסלול .M.A לבעלי תואר ראשון ומסלול .M.A לבעלי תעודת מטפל בדרמה תרפיה. אנו מחפשים מועמדים בעלי רקע מתאים, בעלי רצון ויכולת להמשיך ולהתפתח באופן אישי ומקצועי כדי להוביל את עתיד המקצוע.
במהלך הלימודים תרכשו כלים להתמודדות עם אתגרים מקצועיים באמצעות למידה המשלבת ידע אקדמי רחב, למידה חווייתית התנסותית וכן פרקטיקה ועשייה בשטח.
>> תואר שני בלימודי גליל
M.A. in Galilee Studies בלימודי הגליל*

על הגליל
לימודי התואר השני הנלמד בלימודי גליל מיועדים בעיקר להרחבת והעמקת הידע וההבנה של התלמיד. הלימודים הרגיונליים, שמעצם טבעם הם רב-תחומיים, מטרתם להביא את התלמיד להבנה והכרה מעמיקות של האזור, הגליל במובנו הרחב ביותר והאזורים הגובלים בו, בתחומים שונים ובחיבורים ושילובים ביניהם. על אלו נמנה את ההיסטוריה (הפוליטית, החברתית והתרבותית), הגיאוגרפיה, הגיאוגרפיה-ההיסטורית, הפילוסופיה והאמנות מתחום מדעי הרוח, עולם הצומח והחי ובעיקר איכות הסביבה מתחום מדעי הטבע, והסוציולוגיה והאנתרופולוגיה מתחום מדעי החברה. מעצם טבעם, מושתתים לימודי התואר השני, גם אם אינם במסלול מחקרי, על כמות רבה יחסית של לימוד ועבודה עצמיים.

התואר השני בלימודי הגליל מיועד בעיקר להרחבת והעמקת הידע וההבנה של התלמיד. מטרתו להביא את התלמיד להבנה והכרה מעמיקות של האזור, הגליל במובנו הרחב ביותר והאזורים הגובלים בו, בתחומים שונים ובחיבורים ושילובים ביניהם.

התואר השני בלימודי גליל עשוי לסייע לכל מי שעניינו בתחומי שמירת הטבע, בגופים ובארגונים המתאימים, בנושאים שונים ומגוונים של הדרכה, בהוראה בכל מוסדות החינוך – פורמאלי ובלתי-פורמאלי.

התכנית תפתח אפשרות בפני אותם תושבי הגליל המעוניינים להגיע לתואר שני ללא הזדקקות לנסיעות למרחקים, תוך התמקדות במרחב המעניין אותם יותר מכל.

* הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.
>> תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

מערכת החינוך, היא המעסיק הגדול ביותר של פסיכולוגים בארץ, ובעקבות תמורות העוברות עליה בשנים האחרונות, עולה הביקוש לפסיכולוגים חינוכיים על ההיצע.
כמי שחרטה על דגלה "השכלה גבוהה יותר", וכמי שמפעילה בהצלחה תכניות לתואר ראשון בפסיכולוגיה, גאה המכללה האקדמית תל-חי, להיענות לאתגר מקצועי וחינוכי ראשון במעלה ולפתוח את התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית. התכנית כוללת מסלול עם תזה ומסלול בלי תזה (עם עבודת גמר).
היום יותר מבעבר, לפסיכולוגים החינוכיים, השפעה מכרעת על צביונן של המערכות החינוכיות, בנייתן ואיפיונן תוך ראיה עתידית של צורכי הפרט והמערכת.
התכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות, הרואים עצמם עוסקים בתחום באופן יישומי במסגרות חינוכיות, תוך דגש על עבודה עם ילדים, נוער ומערכות חינוך.
הלימודים בשנה א' יתקיימו יומיים בשבוע ויום נוסף יוקדש  להתנסות מעשית.

למה תל-חי ?
• להיות מעשיים: הלימודים כוללים התנסות אישית במסגרות חינוכיות לצורך למידה מעשית וצבירת ניסיון.
• ללמוד בשיטות מתקדמות: הלמידה כוללת השתתפות בסדנאות מעשיות, הדרכות אישיות וקבוצתיות.
• להתחבר לשטח: חברי הסגל הם אנשי אקדמיה בכירים, מטפלים מומחים ואנשי שטח נלהבים הנמצאים בחזית
  המחקר והעשייה.