כתבות בתחום הלימודים:
בחזרה לכל הכתבות
המרכז האקדמי למשפט ועסקים
לימודי חשבונאות נקשרו תמיד ליוקרה, סטטוס ותעסוקה מכבדת. כיום מרחפת עליהם גם הילה של חדשנות ופתיחת דלתות להזדמנויות נחשקות. יצאנו לבדוק מדוע כדאי לצעירים איכותיים לבחור כיום, יותר מתמיד, בלימודי חשבונאות. בשיחה עם רו"ח יהודה בר, רכז החוג לחשבונאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים, עמדנו גם על קווים לדמותה של תכנית הלימודים הייחודית המוצעת במרכז.

למה חשבונאות? קבלו את המשוואה החדשה
פעם המשוואה הייתה פשוטה וברורה: לימודי חשבונאות היום = רואה חשבון מחר. בשנים האחרונות חלה תזוזה משמעותית במשוואה, בנתוניה ובתוצאותיה. כיום, לימודי חשבונאות הם פתח לתעסוקה שפורצת את גבולות המקצועות הקלאסיים של רואה חשבון או מבקר. ניתן לראות יותר ויותר רואי חשבון תופסים עמדות בכירות ותפקידים נחשקים במערכת הפיננסית כגון מנהלים בכירים בבנקים, אנליסטים בבתי השקעות ובחברות ביטוח, סמנכ"לי כספים, יועצים כספיים לחברות, מנהלי ביקורת מערכות מידע ועוד.

חשבונאות כבר איננה תחום נקודתי – הנקודה התרחבה למעגל גדול. קיים קשר ישיר בין כללי החשבונאות לתוצאות הכספיות של חברה זו או אחרת, כפי שמציין רו"ח יהודה בר, רכז החוג לחשבונאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים, "כללי החשבונאות משפיעים במקרים רבים על אמות המידה הפיננסיות של חברות הנוטלות אשראי וכתוצאה מכך  על היקפי האשראי שלהן ומכאן השפעה ישירה על ההתנהלות הכספית שלהן".

יותר ויותר ארגונים ועסקים מעוניינים להעסיק רואי חשבון לאור ניסיונם הרב בניתוח תוצאות פעילות החברה. לדברי רו"ח בר "יש ניואנסים חשבונאיים בדוחות, שרק רואה חשבון יכול להבין אותם, את משמעותם ואת אופן השפעתם על תוצאות החברה. מי שלא מבין את הדברים עד הסוף, לא יודע מה יש שם באמת".

לימודי חשבונאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים – תכנית מחוץ לקופסה

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים מציג תכנית לימודים עדכנית, יוקרתית ומרתקת לתואר ראשון בחשבונאות. יש בה יותר מערך מוסף אחד והיא תואמת לחלוטין את תפיסת החשבונאות החדשה. התוכנית משילה את כל "האבק" שהצטבר במשך שנים על מקצוע החשבונאות, מאווררת ומרעננת אותו. היא מעודדת את הסטודנטים לפתח חשיבה עצמאית ועסקית מחוץ לקופסה. לא מדובר בעריכה סתמית של הדוחות אלא בהבנה מעמיקה של מה שמסתתר מאחורי המספרים. אפשר לומר שזו תוכנית שמתאימה לכל אדם השואף להיות חלק מעולם הכספים של מחר ולעבוד בסביבה חדשנית, דינמית ומתעדכנת.

קורס מערכות מידע – ייחודי למרכז, הכי "חם" בתחום
ערך מוסף המאפיין את התוכנית הוא שיתוף הפעולה עם אחד ממשרדי ה- 4 BIG (הכינוי הרווח ל-4 התאגידים הגדולים בעולם לראיית חשבון), בלימודי החשבונאות של המרכז האקדמי  נכלל קורס במערכות מידע, הייחודי רק לתוכנית זו ונלמד רק בה, הקורס מועבר ע"י בכירים בפרקטיקה בתחום ממשרדי ה-BIG 4  ומקנה לסטודנטים ידע עדכני ושימושי מהפרקטיקה בתחום, קורס זה מספק את הדוגמה המיטבית לכך שמדובר בתוכנית המותאמת למציאות הנוכחית. תחום מערכות המידע הוא חלק בלתי נפרד מהמרחב העסקי של ההווה והעתיד. רואי חשבון נדרשים כיום לפעול בסביבה טכנולוגית מתקדמת. במקביל, למצטיינים והמתאימים ביותר שבהם ניתנת האפשרות להשתלב  כמתמחים במחלקת מערכות המידע של אחת מהפירמות המובילות בתחום.

ללמוד עם "תותחים" – ללמוד היום את מה שתעשה מחר
תכנית לימודי החשבונאות של המרכז האקדמי מתמקדת בנוסף לידע  התיאורטי הנדרש מרואי חשבון, גם בפרקטיקה. הלימוד נעשה תוך הקניית כלים יישומיים של כאן ועכשיו. החיבור המובהק לפרקטיקה מתגלם גם במרצים מעולים, בוגרי הרשות לניירות ערך, ורואי חשבון מהגופים המובילים בתחום כגון Deloitte, Ernest& Young , גיזה ועוד.

ההזדמנויות התעסוקתיות מחכות בפתח
מסיימי התואר שיעברו את בחינות מועצת רואי חשבון יוכלו להשתלב בתפקידים חשובים ומרתקים בחברות הגדולות בתחום ומשם השמים הם הגבול. התואר מאפשר לבוגרים להגיע בעתיד לעמדות בכירות בגופים פיננסים שונים, כך לדוגמה,  מנכ"לית בנק לאומי בעבר, רקפת רוסק עמינח – רו"ח בהכשרתה.

כבר בשלב ההתמחות, הבוגרים יוכלו לבחור במסלולים שונים החל מביקורת קלאסית ועד מיסים, ייעוץ ניהולי, הערכות שווי ובדיקות נאותות כלכלית שיחשפו אותם לעולם כלכלי מרתק עם הרבה הזדמנויות.

לסיכום, לימודי חשבונאות בכלל, והתכנית המתקיימת במרכז האקדמי למשפט ולעסקים בפרט, הם מעצבי דמותו של רואה החשבון החדש, שחשיבותו בעולם העסקים הולכת וגדלה. זהו רואה החשבון שכבר אינו מתחבא מאחורי המספרים היבשים, אלא עובד בסביבה טכנולוגית תוססת וחיה, מכיר בקרות וממשקים של מערכות מידע, עוסק בייעוץ חשבונאי ועסקי, מלווה חברות ברכישות, מיזוגים ותהליכים עסקיים ונושא תפקיד חשוב בהתנהלות הפיננסית שלהן.

אנו, במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ממוקדים בהצלחה שלך