כתבות בתחום הלימודים:
בחזרה לכל הכתבות
המרכז האקדמי למשפט ועסקים
אין ספק שעבודה בשוק ההון הישראלי היא נחשקת ביותר, מקום יציב עם תנאים טובים, משכורות מכובדות ואפשרויות קידום רבות. כעת לשאלת מיליון הדולר: מה צריך ללמוד כדי להשתלב בתפקיד יוקרתי ומעניין?
אם אתם רואים את עצמכם משתלבים בשוק ההון הישראלי אתם בכתבה הנכונה. רוצים להיות יועצי השקעות? מנהלי תיקי השקעות? עובדי בורסה? שואפים גבוה? הגיע הזמן להתקדם ולהשיג את העבודה הנחשקת שתמיד רציתם. לא צריך לבדוק עם חברים או לשאול אנשים סביבכם, כל מה שצריך זה לרכוש את ההשכלה האקדמית הנכונה – BA במנהל עסקים עם התמחות במימון. תואר שייתן לכם מושג בעולם ההשקעות, לימודים שיקנו לכם כלים להערכת סיכונים של מכשירים פיננסיים והשקעות ובחירה נכונה בין אלטרנטיבות השקעה שונות
מנהל עסקים עם התמחות במימון: למה דווקא התואר הזה?
אם אתם מעוניינים להשתלב בתפקידים יוקרתיים בשוק ההון, התשובה לשאלה מה אתם צריכים ללמוד נמצאת ממש פה. תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במימון במרכז האקדמי למשפט ולעסקים, זה התואר הנכון ביותר עבורכם שייתן לכם את הכלים הטובים ביותר ויכין אתכם לשוק העבודה. לימודים אלו מקנים את הידע הנדרש לקבלת החלטות הנוגעות למימון הפעילות הכלכלית של כל ארגון. במהלך הלימודים תלמדו נושאים כמו חלוקת רווחים והשקעות, מדדי ביצועים ותקצוב הון, הכירות מעמיקה עם שוק ההון הראשוני והמשני, וכן כיצד לגייס הון בשווקים אלו כדי לממן פעילויות כלכליות.

לאחר שתלמדו מושגים בסיסיים בתורת המימון, תרכשו ידע בקורס שוק ההון בישראל במסגרתו תלמדו את מושגי היסוד של שוק ההון בישראל, הכוחות הפועלים בבורסה, רגולציה, היסטוריה של הבורסה, השינויים שעברה בשנים האחרונות ועוד. בהמשך, תוכלו להתעמק בהיבטים התיאורטיים והמעשיים השונים של שוק ההון, ובמיוחד הערכת הביצועים של מכשירים פיננסיים שונים בשוק ההון כגון קרנות נאמנות ותעודות סל. השתכנעתם? זאת רק ההתחלה. בין קורסי התואר ניתן למצוא קורס ניהול סיכונים המקנה כלים להתגוננות מפני סיכונים בזירות שונות כמו: מט''ח, השקעות במניות, אג''חים, סחורות, ועוד. ארגונים וחברות פיננסיות במיוחד חייבים לדעת להעריך את הסיכונים הקיימים בהשקעות השונות מול הרווח הפוטנציאלי ובהתאם לגדר את הסיכון במידת הצורך.

תוכנית הלימודים מקנה גם קורסים נוספים הקשורים לניהול פיננסים. לכל החלטה ניהולית ישנן השלכות פיננסיות, ומנהלים צריכים להחזיק בידע ובכלים הנחוצים לניהול ותכנון פיננסי של כל צעד. נושאים כמו מיסוי, דוחות כספיים, מאזנים, דיווח כספי, ניהול תזרים מזומנים וכדומה, הם חלק בלתי נפרד מן ההתמחות במימון.
המעטפת המושלמת במקום אחד: לימודים מעשיים ועיוניים
קורס שוק ההון בישראל, קורס ניהול סיכונים וניהול פיננסיים הם רק חלק קטן מהקורסים המקצועיים אותם לומדים סטודנטים במרכז האקדמי למשפט ועסקים. מה עוד מחכה לך בסילבוס? קורסים מרתקים ומעניינים עם המרצים הטובים ביותר, כאשר אין ספק כי התואר נותן לבוגריו את המעטפת המושלמת לקראת עבודה בגופים פיננסים שונים.

מלבד הידע התיאורטי, חשוב לשלב במהלך התואר לימודים מעשיים ולכן חשוב לבדוק האם מוסד הלימודים מאפשר לתלמידיו התנסות פרקטית הקשורה לתחום. לדוגמא, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן שם דגש מיוחד בהמחשת הקשר בין החומר הלימודי לבין עולם העסקים, כך שבוגריו יוצאים לעולם האמיתי עם כל היכולות ליישם את אשר למדו במהלך התואר. 

מסלול הלימודים שתבחרו כמו גם הקמפוס בו תלמדו, יכין אתכם לעולם התעסוקתי ויסייע לכם לגלות את התחום על הצד הטוב ביותר. ההצלחה שלכם תלויה במסלול הלימודים ובמוסד הלימודים וכן בעצמכם, אם תאמינו, תלמדו, תחקרו ותיישמו, תמצאו את עצמכם במקומות מפתיעים שכל סטודנט חולם להגיע אליהם.