הסטודיו לפסיכומטרי של יואב חורש
מסלולי לימוד: קורס פסיכומטרי
מיקום בארץ: סניף רעננה
כי 20 + שנות ניסיון - זו ליגה אחרת !!
הסטודיו לפסיכומטרי של יואב חורש 

אז למה לי סטודיו עכשיו?
1. כי 20 + שנות ניסיון - זו ליגה אחרת !!
   תלמידנו זוכים ליהנות מפרי התעמקות של 23 שנים בבחינה הפסיכומטרית שהתוצאה שלה היא אוצר של תובנות פסיכומטריות: קורס הפסיכומטרי של 'הסטודיו' מגלם בתוכו למעלה מ-20 שנות ניסיון שמתורגמות ל: שיטות פתרון סופר יעילות, טריקים גאוניים לפתרון שאלות כמותיות בשניות ספורות, גישות פתרון אופטימליות , תובנות מעמיקות לגבי תהליכי למידה, משוב מעמיק ומקצועי ועוד.
 
2. רק עם ה'מומחה'
כל תלמידנו פוגשים בעת הלימוד ובכל השלבים המקצועיים רק אותי וזאת על מנת שכל אינטראקציה מקצועית תהייה ברמה הגבוהה ביותר ומבוססת על יותר מ- 20 שנות ניסיון פסיכומטרי וצבירת תובנות בהתאם. 
 
3. יתרון הקוטן – "יתרון הקוטן" מגלם עבורכם שני יתרונות אדירים:
האחד"למה לממן סוכן?"  כמו שאומרת הפרסומת הידועה.... ב'סטודיו' אנחנו לא צריכים לממן מנגנון הנהלה, שיווק, תפעול, בניין משרדים, סניפים וכו' - אז אין לנו צורך לדחוס 20 ומעלה תלמידים בכיתה....
העובדה ש'הסטודיו' היא חברת בוטיק קטנה, שמאמינה רק בלימוד בקבוצות קטנות של עד 12 תלמידים בכיתה, ובהיותנו חברה קטנה מאוד אין לנו צורך לממן מנגנון ניהול יקר. כשב 'סטודיו' אומרים "ליווי מקצועי אישי צמוד" זו לא רק סיסמה מדוקלמת של איש מכירות , אלא תפיסת עולם פדגוגית אישית ואמתית שמלווה אותי לאורך כל השנים שבהן אני עוסק בהכנה לפסיכומטרי. הדבר יתבטא במבחני מעקב מדויקים המאבחנים היטב את החולשות והחזקות שלך ובעקבותיהם - שיחות אישיות. בשיחות אלו מקצועיות אתן לכם ניתוחים מעמיקים של החזקות והחולשות שלכם וסוף התהליך יהיה ב-"תפירת מפת דרכים אישית" של המלצות מדויקות באילו סוגי שאלות כדאי להתמקד ומאילו להימנע (בשלב ראשון) לפי קריטריונים מגוונים.
השניאנחנו מטפחים גם את החזקים !
 עניין זה חשוב בעיקר למי ששואף לציוני 700+. פרט מעניין שרבים מתלמידי הפסיכומטרי אינם יודעים הוא שחברות גדולות או בינוניות בגודלן נמנעות מלהציג בשיעור כמות מספקת של שאלות מאתגרות שחיונית להצלחת תלמידים שרוצים "להפציץ ציון". הסיבה לכך היא פשוטה – עיסוק מעמיק בשאלות מאתגרות עלול לגרום ,בסבירות גבוהה, להתמרמרות בקרב  מרבית התלמידים בכיתה, ומאחר שחברות גדולות מכוונת למסות הגדולות – הן חייבות ללמד ברמה ממוצעת כמעט את כל השיעור, אבל אנחנו 'בסטודיו' לא חייבים . . ..
חברת בוטיק קטנה כמו 'הסטודיו לפסיכומטרי' יכולה למלא את המחויבות המקצועית המלאה גם לתלמידים החזקים ביותר, כך שחלק מסָפֵּק מהשיעורים יתמקד גם בשאלות קשות ומצבים מורכבים. בנוסף, גם תרגולי הבית מכילים כמות גדולה ומגוונת של שאלות קשות המצריכות חשיבה והבנה מעמיקות המאפיינות את השאלות ברמת הקושי הגבוהה ביותר בבחינה. שני כלים אלו (שילוב שאלות קשות בשיעור ותרגול מסת שאלות קשות בבית) הם כלים קריטיים למי שמתכנן לקבל ציון של מעל 700. כמובן שאין להסיק מכך חלילה שאנחנו מזניחים את אלה שאינם חזקים, נהפוך הוא: שיטת הלימוד שלנו על שלביה (שורשים-גזע וענפים -צמרת) נותנת לכולם כלים נפלאים להתמודדות מוצלחת עם הבחינה – אנחנו פשוט לא מזניחים את התלמידים החזקים, ונותנים לכל אחד מענה במסגרת וברמה שהכי מתאימה לו.

4.  מבחן התוצאה - הידעת? לפי הסטטיסטיקה הרשמית של 'המרכז הארצי לבחינות והערכה' רק 5%  מהנבחנים מגיעים לציון של 700 ומעלה בבחינה הפסיכומטרית. בעשור וחצי האחרון כמעט בכל הכיתות אותן לימדתי אחוז התלמידים שעבר את ציון ה-700 היה בין 15% ל- 20% !!! ולעתים אף יותר מכך . . . אָמִתִי !!
 
5.  שיטת הלימוד : שורשים גזע וענפים  צמרת
השלב הראשון בלמידה של נושא הוא שלב 'השורשים' – לימוד ראשוני ויסודי של הנושא בעזרת ספר 'שורשים' שמכיל הסברים מפורטים מאוד בשילוב דוגמאות רבות ומסביר ביסודיות את ההיגיון הבסיסי של הנושא, וזאת כדי להוריד את מפלס הלחץ מהנושא ולהכניסכם אליו באווירה טובה – כשמבינים הכול אז אין 'מפלצות מתחת למיטה' . . .בסיומו של כל תת-נושא, יש כמובן תרגול ממצה של החלק שמוודא הבנה. שאלות התרגול הן שאלות ברמת בחינה, מהרמה הבסיסית או הבינונית בנושא. שלב זה עושים התלמידים בבית כהכנה לשיעור בכיתה.
 
השלב השני בלמידה של נושא הוא שלב הגזע והענפים – זהו למעשה "מנה העיקרית" של הנושא, זהו השלב של לימוד הנושא בכיתה, שבו מועברות גישות פתרון מגוונות, המותאמות לרמות שליטה שונות, תובנות פסיכומטריות חשובות, שיטות פתרון מקוצרות וחשוב מכל – פיתוח חשיבה פסיכומטרית איכותית בנושא. שלב זה מסתיים בתרגולי שיעורי בית המחולקים לרמות קושי (קל, בינוני וקשה), מה שמאפשר לתלמיד להתמקד ברמות הקושי הרלוונטיות לו, ולא לבזבז זמן יקר על דברים שפחות רלוונטיים לו. 
 
השלב השלישי בלמידה של נושא הוא שלב הצמרת – שלב זה לוקח אתכם עוד צעד אחד קדימה בשליטה בנושא, על ידי כך שבסוף חלק מפרקי התרגול יש נספחים עם תוספות למצבים חריגים, מאתגרים וקשים, שאמנם הם נדירים בבחינה, אך כשהם מופיעים – הם יכולים מאוד לסבך, ומי ששואף לציון גבוה – כדאי לו להכיר אותם מראש, או לפחות להיחשף לצורת הניתוח והחשיבה שלהם. כלי נוסף בהקשר זה הוא 'סדנאות המיקוד' שנועדו לתת טיפול מקצועי מדויק  לכל קבוצה בהתאם לצרכיה ומאפייניה (פרטים מיד)
 
6.  סדנאות מיקוד לפי רמות: במהלך רוב הקורס (החל משיעור ) כשעה לפני תחילת השיעור עצמו מתקיימת 'סדנת מיקוד'. התלמידים מוזמנים לסדנה לפי תוצאות מבחני המעקב שעשו בשבועיים הראשונים של הקורס, כל תלמיד יוזמן לנושאים שהוא צריך וברמה שהוא צריך. ישנן, למשל סדנאות לחזקים בגיאומטריה, סדנאות לבינוניים בגיאומטריה וסדנאות לחלשים בגיאומטריה. ישנן סדנאות לחזקים באנלוגיות, ולחלשים באנלוגיות וכו'. הסדנאות מתמקדות בעיקר נושאים שבהם יש יותר שאלות בבחינה, על מנת להפיק תועלת מרבית עבור התלמיד. בסיום הסדנה יש רבע שעה שבה ניתן לברר סוגיות לא ברורות משיעורי הבית.
 
7. העצמת התלמיד ופיתוח עצמאי של חשיבה פסיכומטרית –
    אחת התובנות החשובות שעלו מצפייה ארוכת שנים בתלמידים מצטיינים שהצליחו "להפציץ" ציונים של הרבה מעל 700, היא שכמעט כולם התאפיינו בכך שהם שכאשר הם טעו בשאלה מסוימת, הם קודם כל התעקשו לנסות ו"לפצח" אותה לבד, ובהרבה מקרים אף הצליחו!! יתרה מזאת, תובנה שהגיעו אליה בעצמם מתוך התמודדות מאתגרת עם השאלה – נחקקה בזיכרונם היטב ושימשה אותם במצבים זהים או דומים. מיותר לציין גם שהדבר תרם לביטחונם העצמי ולשקט הנפשי שבו ניגשו לשאלות הבחינה האמתית. את הדבר הזה בדיוק אנו מקפידים לפתח  ב'סטודיו'יכולת התמודדות עצמאית עם אתגרים.
   אז איך זה נעשה ? – לאחר שתלמיד פותר פרק תרגול (לפי רמת הקושי המתאימה לו) יש בסוף הפרק 'מפתח תשובות' שלפיו יוכל לדעת במה צדק ובמה טעה, ובהמשך יש (בשלב ראשון) רק רמז לפתרון ולא הסבר מלא ומפורט. אנו ממליצים לתלמידנו תחילה לנסות להבין לבד מדוע טעו ואם לא הצליחו – לנסות תחילה לפתור תוך היעזרות ברמז בלבד, ללא קריאת ההסבר המלא. ההסברים המלאים כמובן ניתנים מאוחר יותר (כולל כל השיטות הקיצורים והגישות השונות), אך רק אחרי שהתלמיד ניסה להתמודד לבדו  או בעזרת רמז בלבד – ככה "יוצרים" נבחן עצמאי, בעל ביטחון ושקט נפשי וזה בד"כ מה שדרוש כדי לעבור את ה-720....

האיש שמאחורי הסטודיו

היי, אני יואב חורש , בן 47 נשוי לענת ואבא לעלמה ונועם, מתגורר ברמת-השרון ומתמחה בהכנה לבחינה הפסיכומטרית ובחינות כניסה אחרות לאוניברסיטאות בעולם. במשך 23 השנים בהן אני עוסק בתחום, ליוויתי בבטחה כמה אלפי תלמידים ב'ים הסוער' של הבחינה הפסיכומטרית. את דרכי המקצועית בתחום התחלתי בשנת 1995  כמורה לפסיכומטרי בהיי-קיו, ולאחר מכן בתפקידים נוספים. בהמשך דרכי ניהלתי מחלקת פסיכומטרי בחברה נוספת בארץ, כולל תכנון מקצועי של כל רבדי הקורס וכתיבת חומרי הלימוד של החברה.
לאורך השנים הארוכות של ליוויי מקצועי של אלפי תלמידים של התעמקות בהכנה לבחינה הפסיכומטרית על רבדיה השונים, ישנו דבר אחד שבולט מעל הכול – כדי להצטיין בבחינה זו  – יש צורך ב'קפטן מנוסה' שייקח אתכם יד ביד בין 'הגלים הסוערים' של הפסיכומטרי, יציג לכם את הנושאים באופן שתוכלו לרכוש בהם הבנה מעמיקה ואמתית שכה קריטית בבחינה, יראה לכם ש'השד לא כזה נורא', ילמד אתכם מאילו 'מערבולות' להימנע מראש ועוד. כשמסירים את מסך הפחד ואימה מהבחינה – אפשר ללמוד את רזיה לעומק ולצלוח אותה בכבוד רב !