המכללה האקדמית כנרת
מסלולי לימוד: מגוון מסלולי לימוד לתואר ראשון
מיקום בארץ: עמק הירדן
הסטודנט הבוחר להצטרף אלינו יזכה באתגר אינטלקטואלי ובחוויה כוללת, המחברת בין האקדמיה והחברה הישראלית על כל רבדיה. אנו רואים בסטודנטים שלנו את מוקד העשייה. נשקיע בכל סטודנט את המיטב, כדי שיוכל להגשים את הפוטנציאל הטמון בו. המכללה שמה לה למטרה להקנות לבוגריה השכלה מגוונת ומרחיבת אופקים בתחומי דעת שונים וכן להקנות ערכים חברתיים, לאומיים ואישיים.
המכללה האקדמית כנרת

על חוף הכנרת, מול נוף הים וההרים, בחיק היסטוריה רבת-שנים הטבועה באבן, בצמחיה ובסיפורי תולדות המקום הנשגבים, קבעה לה משכן המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן.

לאורה של הרוח החלוצית, הפורצת נתיבות בעמק, מתקיים ופועל במקום מוסד להשכלה גבוהה ששוקד על טיפוח מצוינות, נותן מענה לצורכי החברה ומעניק שירות איכותי לכל הבאים בשעריו.

במקום ערש לידתו של הקיבוץ ובמקום מפגשן של דתות, תרבויות ותפיסות עולם, שהשפעתן חובקת את האנושות כולה, משתלבת המכללה בהתוויית מסלולי לימודי תואר בצפון ייחודיים, חדשניים וישומיים, בהשראת סביבתה הטבעית והחברתית.

לאור השאיפה לראות מעבר לקו-האופק ומתוך תחושת אחריות לאומית, מהווה המכללה מרכז להשכלה גבוהה, המאופיין בראייה חינוכית רב-תרבותית ומחויב לקידום האזור ולעידוד מעורבות חברתית.

מעל לכל מציבה המכללה במרכז עשייתה את הסטודנט.
המכללה רואה את עצמה מחויבת לעצב עבורו סביבה אקדמית אנושית, תרבותית וטכנולוגית, שתשכיל להעצים ולהעשיר את חוויית לימודים בצפון ותקדם את הישגיו, תוך הקפדה על רמה אקדמית גבוהה ותמיכה בצרכיו לאורך תקופת הלימודים.

המכללה שוקדת על טיפוח המשאב האנושי שלה ורואה באיכותו את בסיס קיומה.
המכללה פועלת למען קידום הסגל האקדמי שלה, מתוך מגמה ואמונה שביכולתו להתייצב בחזית ההוראה והמחקר, ובכך להפוך את חווית הלימודים בצפון לנעימה ומרתקת. היא מקפידה על קיומו וטיפוחו של סגל מנהלי איכותי, אשר תפקידו להעניק שירות מסור לסטודנט.
>> B.A  בלימודי ארץ ישראל

תכנית הלימודים לתואר ראשון בלימודי ארץ ישראל, מותאם אישית לאנשי זרועות הביטחון.

• מסלול המאפשר שילוב יחודי לתואר B.A   בלימודי ארץ ישראל ותעודת מורה דרך של משרד התיירות.
• מלגות עידוד.
• השתלבות מהירה בשוק העבודה.

ראש המחלקה: ד"ר ראובן גפני

תוכנית הלימודים:
התכנית לתואר ב.א. בלימודי ארץ ישראל מפגישה את הלומדים עם נופה הטבעי והאנושי של הארץ לאזוריה ותקופותיה. במסגרת התוכנית מתקיימים סיורים לימודיים, קמפוסים מחקריים, חפירות וסקרים ארכיאולוגיים.
לצד הלימודים לתואר, מתקיים במכללה קורס מורי דרך של משרד התיירות במקביל לתכנית האקדמית.
סטודנטים הלומדים בשתי המסגרות יקבלו נקודות זיכוי אקדמיות ומלגת עידוד.
מבנה התוכנית מותאם לדרישות הקבלה לתואר שני בלימודי ארץ ישראל באוניברסיטאות. כמו כן מספקת התוכנית בסיס ידע רחב  לסטודנטים שיהיו מעוניינים להמשיך בלימודים לתארים מתקדמים בתחומים משיקים כמו גיאוגרפיה, תולדות ישראל וארכיאולוגיה.

מבנה תוכנית הלימודים:
התכנית כוללת 120 נ"ז והיא מתפרשת על פני 6 סמסטרים ( כ – 20 נ"ז לסמסטר) ובסה"כ 3 שנים.
בשנה א' לומדים הסטודנטים מבואות חובה הכוללים קורסים בהיסטוריה, ארכיאולוגיה, גיאוגרפיה וסביבה. החל משנה ב', בוחרים הסטודנטים להתמחות בשתיים מתוך שלוש החטיבות:
• אדם ועבר – היסטוריה וארכיאולוגיה של ארץ ישראל
• אדם ונוף – טבעה ונופיה של ארץ ישראל
• אדם ומדינה – חברה, תרבות ומדינה בארץ ישראל בעת החדשה

בכל אחת משתי חטיבות ההתמחות לומדים הסטודנטים קורסי בחירה בהיקף של 22 נ"ז ובחטיבה השלישית לומדים קורסי בחירה בהיקף של 14 נ"ז. בנוסף ילמדו שלושה קורסים רגיונאליים, שני קמפוסי מחקר – אחד בכל חטיבת התמחות – ושני סמינריונים (אחד בכל חטיבת התמחות), שיילמדו בשנה ג'. בנוסף מחויב כל סטודנט להשתתף ב 30 ימי סיור לפחות במהלך לימודיו.

כיווני התפתחות  וקידום מקצועי:
בוגרי התואר הראשון בלימודי ארץ ישראל יוכלו להשתלב במחקר, בעבודה בבתי ספר שדה וברשויות טבע, נוף ומורשת, בהדרכת מטיילים, או להיות מורי דרך, באם יסיימו בהצלחה את הקורס מטעם משרד התיירות הפועל, כאמור, במקביל לתכנית האקדמית.
>> B.A  בניהול תיירות ומלונאות

• תוכנית לימודים יוקרתית ומרתקת
• שילוב של תכני תיירות, מלונאות וניהול עסקים הכוללים קורסים בניהול, שיווק, תכנון ויזמות
• ניסיון מעשי במגוון אתרי נופש ומלונאות ברחבי הארץ
• אפשרות להתמחות בחו"ל
• הפלגה לימודית לחופי הים התיכון בשנה ג'
• אפשרות לשילוב ייחודי לתואר B.A בניהול תיירות ומלונאות ותעודת מפעיל תיירות נכנסת Tour Operator

ראש המחלקה: ד"ר אלון גלבמן

על התואר:
המחלקה לניהול תיירות ומלונאות מכשירה את דור העתיד של המנהלים, המתכננים ומקבלי ההחלטות בתעשיית התיירות בישראל. תוכנית הלימודים מקנה לסטודנטים הלומדים בה ידע והבנה, כלי ניתוח יישומיים ומיומנויות לניהול ביניים וניהול על בתיירות ובמלונאות. התוכנית פועלת בשיתוף פעולה עם גורמי תיירות חשובים במדינה כמו משרד התיירות, התאחדות המלונות, איגוד מנהלי בתי המלון, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, עמותות תיירות ורשות הטבע והגנים. תוכנית הלימודים משלבת תכנים מתחומים מגוונים כמו: תיירות, מלונאות, קולינריה, תעופה ונסיעות.

מבנה תוכנית הלימודים:
התוכנית  בנויה מ-120 נ"ז (כ 20 נ"ז לסמסטר) ובסה"כ 3 שנים, וכן 504 שעות של עבודה מעשית באתרי תיירות ובבתי מלון.

תוכנית הלימודים כוללת:
• ליבה מרכזית של קורסי חובה.
• מגוון קורסי בחירה המתמקדים בתכנון וניהול תיירות ובניהול מלונות.
• התמחות מעשית מודרכת בתיירות או במלונאות.
• הלימודים מתקיימים בצורה מגוונת: הרצאות פרונטאליות של חומר תיאורטי, שיעורי תרגול בקורסי יסוד מתודיים, פורום
  הרצאות מומחים בתיירות, סדנאות לתרגול סימולטיבי של החומר, כתיבת עבודות להגשה וסיורים מקצועיים להכרת
  אתרי התיירות והמלונות.
• סיורים, ימי עיון וכנסים – במחלקה מתקיימים סיורים במגוון אתרי תיירות ומלונות באזורים שונים – בהתאם לקורסים
  הנלמדים. כמו כן, מתקיימים ימי עיון וכנסים בהשתתפות אנשי מפתח מהאקדמיה ומתעשיית התיירות והמלונות בארץ
  ובעולם.

כיווני התפתחות וקידום מקצועי:
הלימודים במכללה הנמצאת בלב אזור תיירותי חשוב, מאפשרים לסטודנטים להתחיל לעבוד בתיירות ובמלונות כבר בתקופת הלימודים. הקשר הטוב של המחלקה עם אתרי התיירות והמלונות באזור, מסייעים לסטודנטים למצוא מקומות עבודה במהלך התואר. בנוסף, כבר במהלך הלימודים צוברים הסטודנטים ניסיון בזכות ביצוע ההתמחות המעשית המודרכת. רבים מבוגרי המחלקה מועסקים בתפקידי ניהול ביניים וניהול בכיר בתעשיית התיירות והמלונאות: מנהלים ועובדים באטרקציות ובאתרי תיירות, בתפעול ובשיווק תיירות, בחברות נסיעות ותעופה; מנהלים ועובדים במגזר הציבורי, בעמותות תיירות ושלטון אזורי, מנהלי מלונות, מנהלי מחלקות ואגפים במלונות וברשתות מלונאיות. בנוסף, בוגרים רבים ממשיכים לתארים מתקדמים (תואר שני ודוקטורט). השילוב בין מצוינות אקדמית, סגל מרצים מעולה ותכנית לימודים מרתקת ומאתגרת הנלמדת   באווירה נעימה ותומכת עם נוף הכנרת, הגולן והגליל סביב, הופכים את הלימודים במחלקה לניהול תיירות ומלונאות לחוויה ייחודית ויישומית יוקרתית.
>> B.A במדעי ההתנהגות

• צוות מרצים מעולה בראשותו של פרופסור עמוס רולידר
• תוכנית לימודים מגוונת המשלבת לימודים בפסיכולוגיה, ניתוח וטיפול התנהגותי, התנהגות ארגונית, סוציולוגיה
  ואנתרופולוגיה
• ליווי אישי לאורך התואר
• התואר מאפשר המשך ללימודים מתקדמים במגוון תחומים

ראש המחלקה: דר מירן בוניאל נסים
יועצת אקדמית: ד"ר מירן בוניאל ניסים
פרופ' עמוס רולידר הוא חלק מסגל המחלקה.


על התואר:
זוהי תוכנית לימודים חדשנית המשלבת את תחומי הדעת בפסיכולוגיה, ניתוח התנהגות, חינוך, סוציולוגיה והאנתרופולוגיה, מתוך תפיסה כי הבנת התנהגות אנושית וחברתית מחייבת התייחסות למרכיבים פנים אישיים וחברתיים כאחד, כמו גם התייחסות והבנת המניעים להתנהגויות אנטי חברתיות.

מבנה תוכנית הלימודים:
התוכנית בנויה מ 120 נ"ז וכוללת: קורסי חובה מתודולוגיים ולא מתודולוגיים, קורסי בחירה, סמינריונים ופרקטיקום התנסות בשדה.

הלימודים מתייחסים להיבטים פיזיולוגיים, חברתיים, התנהגותיים, סוציולוגיים ורגשיים/ אישיותיים בבסיס התנהגות אנוש וכוללים קורסים מגוונים ובהם: יסודות ביולוגיים של התנהגות, לימודי מגדר, עקרונות יסוד של התנהגות אנוש, אינטליגנציה רגשית וגישות טיפוליות מרכזיות במדעי ההתנהגות.

תוכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות כוללת את הקורסים והסדנאות המהווים תשתית והנדרשים ללימודים מתקדמים בתחומים שונים ובהם פסיכולוגיה, ייעוץ חינוכי, משאבי אנוש, עבודה סוציאלית, טיפול משפחתי, טיפול התנהגותי, טיפול באמצעות אומנויות ועוד.

כיווני התפתחות וקידום מקצועי:
הבוגרים שלנו יכולים להמשיך ללימודי תואר שני בכל אוניברסיטה בארץ ובעולם בתחומים המשיקים למדעי ההתנהגות. כמו כן תקנה התוכנית לבוגריה כלים ומיומנויות אשר יאפשרו להם להשתלב בתחומים העוסקים בקידום נושאי הפרט, הקהילה והרווחה בתחומי חיים רבים , החל בצרכים הקהילתיים של האזור - מנהלי כוח אדם, שירותי ייעוץ, עבודה עם נוער, קשישים, מערכות השכלה ותרבות, חיזוק של אוכלוסיות חלשות וחינוך מבוגרים, וכן להשתלב במוסדות הרווחה: בתי חולים, בתי כלא, ארגוני נוער דוגמת “ע.ל.מ", מוסדות רווחה ושיקום נוספים.

תוכנית הלימודים מהווה הכנה מצוינת ללימודי המשך בפסיכולוגיה, יעוץ חינוכי, יעוץ ארגוני, לימודי משפחה וסוציולוגיה וכרטיס כניסה ללימודי תעודה/המשך בתחומי טיפול שונים.
>> B.A  בתקשורת

• תואר איכותי המשלב תיאוריות עם ידע יישומי ויצירתי
• מגוון קורסים בתחומי ניו מדיה, דיגיטל, עיתונות ותקשורת משודרת, פרסום, שיווק ויחסי ציבור.
• התנסות מעשית במהלך הלימודים.

ראש המחלקה: פרופ' הלל נוסק

על התואר:
המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת חרטה על דיגלה חווית לימודים דינמית וחדשנית באמצעות תכניות לימודים והעשרה המעניקות שילוב של מצוינות אקדמית יחד עם מצוינות מקצועית.
המחלקה מכשירה אנשי תקשורת של העידן החדש תוך כדי תהליך אתגרי בעולם משתנה, עולם של טכנולוגיות מהפכניות חדשות ופורחות, עולם של תקשורת, יזמות וחדשנות של המאה ה-21.

אחת המטרות המרכזיות של המחלקה ללימודי תואר ראשון בתקשורת היא הכשרת הסטודנטים שלנו לרמת תפקוד גבוהה במערכות העבודה והעשייה התקשורתית. לסטודנטים מוענק ארגז כלים מעשיים לצד לימודים עיוניים ופיתוח יכולות אקדמיות על מנת להרחיב את הידע, המידע וההבנה בתחומים שונים.

המחלקה עוסקת ביישום מודלים, גישות ותיאוריות תקשורתיות בסביבת לימודים מתקדמת ויצירתית על מנת להכשיר את הסטודנטים לתפקוד במרחב של עשייה מקצועית ותרבותית תוך הענקת ידע, מידע והבנה בתחומים של חברה, טכנולוגיה וכלכלה

סגל המרצים במחלקה לתקשורת מורכב מטובי המרצים בתחומם ומומחי תקשורת בעלי ניסיון מעשי העוסקים גם בהוראה, במחקר אקדמי וביצירה בתעשיית התקשורת. אנו מבטיחים לסטודנטים שלנו סביבת לימודים פורה בליווי אישי ותמיכה בכל תחום, עיוני, מקצועי ואישי.

מבנה תוכנית הלימודים:
התוכנית מקנה 120 נ"ז ומתפרשת על פני 6 סמסטרים במהלך 3 שנים וכוללת:
• ליבה מרכזית של קורסי חובה עיוניים
• מגוון רחב של קורסים עיוניים בתחומי ניו מדיה, פרסום, עיתונות, אינטרנט, שיווק ויחסי ציבור, קולנוע וטלוויזיה
• סדנאות יישומיות, סיורים מקצועיים, ימי עיון וכנסים
• פרויקטים משותפים ומפגשים עם גורמים ואנשי מקצוע בתעשייה הישראלית
• התנסות מעשית מודרכת במגוון תחומי התקשורת

כיווני התפתחות וקידום מקצועי:
הבוגרים במחלקה לתקשורת מקבלים עד לסיום התואר את מירב הכלים המסייעים להצלחה ולהשתלבות במערכות העוסקות בעולמות תוכן מגוונים כמו האינטרנט ורשתות חברתיות, עיתונות, רדיו, פרסום, ניו מדיה, יחסי ציבור ודוברות, שיווק, בימוי, עריכה והפקות למיניהן בעולם הציבורי, העסקי והפרטי.
בוגרים מהמחלקה לתקשורת ממשיכים לתארים מתקדמים באוניברסיטאות השונות בארץ ובעולם.
השילוב בין מצוינות אקדמית, סגל מרצים מעולה ותכנית לימודים מאתגרת הנלמדת בסביבה תומכת הופכים את הלימודים במחלקה לתקשורת שבמכללה האקדמית כנרת לחוויה ייחודית.  

הרמה הגבוהה של חברי הסגל האקדמי והמקצועי, ומגוון הקורסים המוצעים בתוכנית הלימודים מעניקים חוויה סטודנטיאלית, ססגונית ומיוחדת שמאפיינת את הלומדים בקמפוס מדהים שממוקם על שפת הכנרת.
>> B.A בחינוך וקהילה – ייחודי בישראל

• תוכנית ראשונה מסוגה לתואר ראשון המתמקדת בחינוך הבלתי פורמלי
• התוכנית מקנה כלים מקצועיים למילוי תפקידים וניהול פרויקטים  חברתיים במערכות החינוך והתרבות במגוון קהילות
• אפשרות להשתלב במערכות החינוך השונות בישראל.

ראש המחלקה: ד"ר ניבה דולב

על התואר:
ברקע לפיתוח התוכנית 'חינוך וקהילה' מצויות שתי התפתחויות חשובות של העשור האחרון. האחת, מדיניות הביזור שנוקט משרד החינוך, המתבטאת בהרחבה של האחריות התקציבית, המנהלית, והחינוכית על מוסדות החינוך המוענקת לרשויות המקומיות; השנייה, התעצמות מקומן של קהילות מקומיות בשדה החינוך. שני התהליכים קשורים זה בזה, שכן אחריות הקהילה על מערכת החינוך מעצימה את כוחה ומחזקת את ההכרה במרכזיותו של החינוך בבינוי הקהילה ובחיזוק האינטגרציה הקהילתית.

המחלקה לחינוך וקהילה שמה דגש על האינטראקציה ושיתוף הפעולה בין המערכת המחנכת הפורמאלית לבלתי פורמאלית. תוכנית לימודים חדשנית זו מכוונת להעמדת קשר זה כשדה לעיון ולמחקר אקדמי לכשעצמם, ולא פחות מכך, להנחת תשתית עיונית ומחקרית להכשרה מקצועית שתתן מענה למגוון ולהיקף המתרחבים של תפקידים במערכות החינוך והתרבות בקהילות וברשויות המוניציפאליות.

מבנה תוכנית הלימודים:
התוכנית בנויה מ 120 נ"ז המתפרשות על פני 6 סמסטרים (כ 20 נ"ז לסמסטר) ובסה"כ 3 שנים. התכנית כוללת:
לימודי תשתית כגון: מבוא לסוציולוגיה, מבוא לפסיכולוגיה חברתית, גישות פילוסופיות לחינוך, מערכת החינוך בישראל, דרכים ותוכניות בהוראה ובחינוך, משפחה וחינוך, חינוך ופוליטיקה, היבטים מגדריים בחינוך.
לימודי חובה ייעודיים, כגון: יחסי גומלין, קהילה, מסגרת חינוכית ומשפחה, חינוך בין הפורמאלי לבלתי פורמאלי, אתיקה ואחריות חברתית בחינוך, סולידריות בקהילה הטרוגנית, חינוך לאזרחות דמוקרטית, מנהיגות וקהילה בחינוך.
הרחבות יישומיות הכוללות התנסות בתחומים כגון: שדה החינוך והקהילה, הדרכת של ילדים ונוער, פיתוח תוכניות הדרכה, צופיות, סיירות והגנת הסביבה, תרבויות ותנועות נוער, נשירה, שוליות, גורמי סיכון ועבריינות בקרב נוער, ניהול פרויקטים חברתיים בקהילה, מגזר שלישי ועמותות בקהילה, תקשורת בקהילה. הרחבה זו תכלול מפגש בלתי אמצעי עם נושאי תפקיד בחינוך הבלתי-פורמאלי וחשיפה לנקודות המבט של האנשים הפעילים בתחומים בשטח.
*   שיעורי בחירה, כגון: טכנולוגיות במערכות חינוך וקהילה, למידה ארגונית ופיתוח מערכת הדרכה בארגונים, אקולוגיה, קהילה, חינוך, זיכרון, סמל ומיתוס בחינוך, יצירה, אמנות וחינוך, חידושים ושינויים בארגוני חינוך, קהילה וחינוך בקיבוץ, חינוך הגיל הרך בקהילה.

כיווני התפתחות וקידום מקצועי:
תוכנית חדשנית זו תקנה כלים יישומיים עכשוויים לסטודנטים שעתידים לעסוק בחינוך הפורמאלי (אנשי הוראה במוסדות חינוך) ובחינוך הבלתי-פורמאלי, תוך הדגשת הקשר בין שני התחומים.
התוכנית תקנה כלים מקצועיים למילוי תפקידים במנהלי החינוך והתרבות הקהילתיים, במתנ"סים, בעמותות הפועלות במגזרי החינוך, החברה והתרבות בקהילה, ובמסגרות אחרות של פעילות חברתית בקהילה, לדוגמה:
• פעילות בקרב ילדים ובני נוער. הדרכה של ילדים ובני נוער, ארגון פעילויות וחוגי העשרה עבורם, פעילות בקרב נוער
  שוליים, מניעת אלימות וריסון התנהגות אי-סוציאלית, והכוונה של בני נוער לפעילויות למען החברה, להגנת הסביבה
  ולהתנדבות לשירותים קהילתיים.
• פיתוח, הפעלה וניהול של מיזמי חינוך ותרבות בקהילה. הפעלה וניהול של פעילויות תרבות לכלל הקהילה, ארגון חגים
  וטכסים קהילתיים, הפעלה של חוגי הורים, פעולות סיוע לקבוצות בעלות צרכים מיוחדים, פעולות לקליטתם החברתית
  של תושבים חדשים בקהילה, וארגון חוגי לימוד ופעילויות פנאי למבוגרים ולקשישים.

בנוסף, תוכנית זו תעניק תשתית עיונית-מחקרית-יישומית נרחבת ללימודי המשך לתארים אקדמיים מתקדמים בתחומי החינוך.
>> B.A במחלקה ללימודים רב תחומיים

מטרת הלימודים במחלקה הרב תחומית הינה הקניית ידע נרחב, מעמיק ומעשי בתחומי דעת שונים ומגוונים ובכך לספק לסטודנטים כלים להתמודד עם האתגרים של ה מאה 21.

צרכי האזור והמשק הישראלי מורכבים, לכן תוכנית הלימודים של המחלקה משלבת תכנים אקדמיים עם אוריינטציה יישומית הנוגעת במעגלי החברה הישראלית על שלל גווניה, בכך למעשה היא תוכנית המתואמת למציאות העכשווית. התוכנית מכשירה את הסטודנטים להיות בעלי הבנה ארגונית, מערכתית וחברתית עמוקה יותר. בשנה ראשונה יכירו הסטודנטים תחומי ידע רחבים ובכך יקבלו בסיס השכלתי המאפשר בחירה מושכלת של תחומי העניין.

במחלקה הרב תחומית סטודנטים ייבחרו בהתאם לתחום העניין שלהם ארבע מתוך שש חטיבות. כל חטיבה מורכבת מקורסים תיאורטיים ומעשיים, חלקם קורסי חובה וחלקם קורסי בחירה. מתוך ארבע חטיבות הבחירה יעמיק הסטודנט וייבצע עבודת מחקר (סמינריונים) בשתי חטיבות בהם ירחיב את הידע הנרכש בצורה משמעותית.

שש חטיבות הבחירה הינן:
1. כלכלה
2. ארגון ומשאבי אנוש
3. חינוך ומשפחה
4. פסיכולוגיה
5. קרימינולוגיה
6. לימודי ישראל

סגל המרצים הינו סגל הוראה מהטובים באקדמיה בכלל ובמכללה בפרט, מרצים בעלי ניסיון הן בתחום האקדמי והן בתחום המעשי.
התואר יעניק לבוגריו אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות, החל מהתחום הכלכלי פיננסי – בנקים, חברות העוסקות בייעוץ השקעות ועוד. וכלה בתחומים הארגוניים – חברתיים: חינוך בלתי פורמלי, יזמות חברתית, מתנ"סים, משאבי אנוש, ניהול על שלל גווניו ועוד.
בנוסף, יוכלו בוגרי התוכנית המצטיינים להשתלב לאחר מכן בתארים מתקדמים .

*הענקת התואר מותנית באישור המל"ג
>>B.A ניהול משאבי אנוש

על התואר
במחלקה לניהול משאבי אנוש במכללה האקדמית כנרת מבינים כי כללי המשחק השתנו ולאור הצרכים העולים מהארגונים עצמם, במכללה נבנתה תכנית פורצת דרך לתואר ראשון בניהול משאבי אנוש אשר אין דומה לה בכל הארץ. ליבת התכנית מכוונת להקניה של המיומנויות הנדרשות בעולם העבודה החדש ושילוב של פרקטיקה לאורך כל הלמידה כבר מהיום הראשון ללימודים. בכל המוסדות להשכלה גבוהה אין שום תכנית המאפשרת לימודי פרקטיקה המשולבים בתאוריה ברמה גבוהה לאורך כל שנות הלמידה. בהרבה מוסדות קיים פרקטיקום (התנסות מעשית בשנה האחרונה ללימודים) וכך גם אצלנו אבל אנחנו לקחנו את הפרקטיקה כמה צעדים נוספים קדימה ואנחנו משלבים אותה לאורך כל תהליך הלמידה.

תכנית הלימודים במחלקה לניהול משאבי אנוש מספקת ראיה ארגונית רחבה והכרה עם המערכות החברתיות התומכות הן בפעילות העסקית והן בציבורית. התוכנית משלבת ידע ארגוני- ניהולי מתחומי דעת מגוונים, כגון: פסיכולוגיה ארגונית, סוציולוגיה, מדע המדינה, מנהל עסקים וכלכלה ומספקת בסיס עיוני ומעשי להכרת ארגונים עסקיים, ארגוני שירות, ארגוני 
הסקטור השלישי, יזמות וארגונים במערכת הציבורית. 
מבחינה עיונית - מחקרית: ייעודה של התוכנית לתרום להעשרה והעמקה של הידע התאורטי והמעשי בארגונים, במשאבי אנוש ובניהול. בוגרי התכנית יוכלו לנתח, להבין ולפרש את המציאות של ארגונים וקבוצות חברתיות בתוכם תוך התייחסות לסמלים ולקודים התרבותיים שלהם בעזרת כלים תאורטיים ומעשיים שיקבלו במסגרת לימודיהם. מבחינה יישומית - הכשרתית: תכנית התואר תספק כלים ומיומנויות מעשיות לבוגרים. הסטודנטים ירכשו ידע והבנה בתחומי הניהול, הארגון והמשאב האנושי. 

מבנה תכנית הלימוד 
תכנית הלימודים בנויה מ- 120 נ"ז הפזורות על פני 3 שנים. 
● לימודים מתודולוגיים, שמטרתם הקניית מיומנויות יסוד אקדמיות ומקצועיות. לימודי מבואות במדעי החברה הקשורים ללימודי ניהול משאבי אנוש. 
● לימודי ליבה המכוונים להקנות תשתית עיונית ויישומית רחבה בנושאי ניהול משאבי אנוש. יילמדו קורסים כגון תורת הארגונים, התנהגות ארגונית, ניהול עובדים ופיתוח משאבי אנוש, קליטה, מיון והערכת עובדים. בנוסף יש בקבוצה זאת קורסים כלליים הנחוצים לבעלי תפקידים ניהוליים, כגון: יחסי עבודה, אתיקה בניהול. 
● כלים יישומיים פרקטיקום וכן סדנא לימודית. 
● קורסי בחירה ייחודיים ומעניינים, וחשובים לכל תחומי הניהול, לדוגמה: מערכות מידע בניהול, דוחות פיננסיים, פוליטיקה ארגונית ועוד. 

כיווני התפתחות וקידום מקצועי 
בוגרי התכנית יוכלו להשתלב בקשת רחבה של עמדות ניהוליות בארגונים ומוסדות כגון מנהלי משאבי אנוש, מנהלים כלליים, יועצים לארגונים מקומיים או בינלאומיים, להשתלב ביזמות עסקית, במפעלים פרטיים וקיבוציים ולעסוק בפיתוח משאבי אנוש במגזר הציבורי, הפרטי והעסקי. 

כמו כן, יוכלו הבוגרים להתמקצע ולהשתלב בתחום ניהול משאבי אנוש ובמכוני מחקר. 
בוגרי התכנית שיעמדו בתנאי הסף יוכלו גם להשתלב בלימודים לתארים מתקדמים באוניברסיטאות ובמכללות. 

*התואר מותנה באישור המועצה להשכלה גבוהה. 
 
>> תואר שני (M.A) בלימודי ארץ ישראל

אודות:

התכנית לתואר מ.א. בלימודי ארץ-ישראל באה להעמיק את הידיעות ולהפגיש את הסטודנטים עם החידושים המעודכנים ביותר במחקר של ארץ-ישראל לתקופותיה ולאזוריה, עם דגש על המרחב הצפוני של ארץ-ישראל. 
הסגל האקדמי של המחלקה ללימודי-ארץ ישראל כולל את מיטב החוקרים בתחומי ההיסטוריה, הארכיאולוגיה והסביבה, 
והלמידה בכיתות תשלב הן שעורים וסדנאות, הן פעילות אקדמית בשדה (קמפוסים מחקריים), הן סיורי יום והן הרצאות אורחות של מיטב המרצים והחוקרים ממוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל.

* הענקת התואר מותנת באישור המל"ג
 
>> תואר שני (M.A) בניהול תיירות ומלונאות: (התואר נלמד בשפה האנגלית!!)


התוכנית M.A.*  בניהול תיירות ומלונאות  M.A. in Tourism and Hotel Management.
המקנה כלים ומיומנויות לניהול על חברות תיירות גלובליות כגון: 
רשתות בתי מלון בינלאומיות, חברות תיירות גלובליות וחברות תעופה
במרחב הגלובאלי שבו אנו חיים כאשר מספר התיירים בעולם הולך ועולה מידי שנה ,ומאות מיליוני בני אדם חוצים את גבולות מדינתם למטרות נופש ועסקים, גם מדינת ישראל לא נשארת מאחור, עם שיא של כל הזמנים בכניסת תיירים שנרשם בשנה האחרונה. 
ענף התיירות והמלונאות מורכב ודינמי. ולכן בנינו תכנית לתואר מתקדם הנלמדת בשפה האנגלית, מתמקדת בהיבטים הגלובליים בניהול תיירות ומלונאות, ומכינה את בוגריה להשתלב בתפקידי ניהול בכירים בענפים אלו בארץ ובעולם. 

נושאי הלימוד העיקריים: 
ניהול תיירות ומלונאות במרחב הגלובאלי
אסטרטגיות ניהול מערכות מורכבות בתחום התיירות והמלונאות
עקרונות בכלכלה ומימון של עסקים תיירותיים
שיווק בינלאומי ודיגיטלי בתחום התיירות והמלונאות

זה הזמן ללמוד לתואר שני לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת המציעה:
המחלקה מובילה בתחומה, בעלת וותק ופעילות אקדמית של למעלה מ-20 שנה 
מיקום גיאוגרפי באחד האזורים התיירותיים ביותר בישראל
הכשרת מאות בוגרים, שמרביתם משמשים בתפקידי ניהול בתעשיית התיירות והמלונאות 
הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות ובאווירה אישית, תוך ליווי והנחיה ע"י סגל הוראה המורכב מחוקרים מובילים ומומחים בעלי ניסיון מעשי רב
תכנית הלימודים מתאימה לקהל העובד: לימודים מרוכזים ביום אחד בשבוע (לא כולל השלמות).

*הענקת התואר מותנת באישור המל"ג
 
>> שאלון יח"צ – המכללה האקדמית כנרת

ספרו אודות הקמת המכללה האקדמית כנרת – מתי הוקמה, על-ידי מי, לשם איזו מטרה (לצורך הדוגמא הנגשת הלימודים האקדמיים לתושבי האזור), כיצד המכללה צברה שם ומוניטין לאורך השנים וכדומה.
תשובה:
המכללה האקדמית כנרת הוקמה בשנת 1965 על ידי המועצה האזורית עמק הירדן כמוסד לימודים על תיכוניים לתושבי סובב כנרת ועמק הירדן. בחמישים ואחת השנים המכללה שקדה על הפיתוח האקדמי והפיזי שלה כך שכיום פועלות במכללה אחת עשרה תכניות לימודים עצמאיות לתואר ראשון (B.A) ותואר מהנדס (B.Sc.). קמפוס המכללה כולל ששה בנייני קבע ומתפרש על פני שני צידי כביש 92. בכל יום פוקדים את הקמפוס כ-4000 סטודנטים ותלמידים בלימודי אקדמיה, לימודי הנדסאים, מחוננים ומצטיינים, מרכז כנרת למצוינות, לימודי תעודה ומכינות.
המכללה האקדמית כנרת מובילה מצוינות בהוראה, במחקר, בהכשרה יישומית ובפיתוח אקדמי ייחודי בתחומי ההנדסה ומדעי החברה והרוח. ונותנת מענה לקהילות במרחב, בדפוסי השכלה אקדמית, לימודי תעודה, השתלמויות וייזום אקדמי.

ספרו אודות מגוון הפקולטות שמציעה המכללה. במידה ורלוונטי, האם עתידות להיפתח פקולטות נוספות? האם ישנם תארים נוספים שהמכללה עתידה להתרחב ולהציע אותם? 
תשובה:
המכללה האקדמית כנרת מציעה שני בתי ספר ללימודי תואר ראשון:
בית הספר למדעי החברה והרוח (B.A) במחלקות הבאות: ניהול תיירות ומלונאות, תקשורת, מדעי ההתנהגות, לימודי ארץ ישראל, חינוך וקהילה ולימודים רב תחומיים.
בית הספר להנדסה (B.Sc.) במחלקות הבאות: הנדסת תעשיות מים, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת תוכנה, הנדסת איכות ואמינות בתעשיות האלקטרוניקה והנדסת אנרגית גז ונפט.
בנוסף, מתקיימים במכללה בית ספר למכינות קדם אקדמיות, לימודי תעודה ומסגרות לטיפוח מצוינות בקרב בני נוער.
בעתיד הקרוב עתידים להיפתח במכללה האקדמית כנרת תארים נוספים לתואר ראשון (B.A) בתחומים: כלכלה וניהול וארגון ומשאבי אנוש. ותארים לתואר שני (M.A) בתחומים: ניהול תיירות ומלונאות ולימודי ארץ ישראל.

פרטו על הרקע של המרצים במכללה – אפשר לתת דוגמאות על מרצים נבחרים/ ראשי החוגים.
תשובה:
סגל המרצים במכללה האקדמית כנרת, מורכב ממומחים מובילים בתחומם, המוכרים הן באקדמיה והן בתעשייה. בעזרת הסיוע הקרוב של המרצים והיחס האישי לו זוכה כל סטודנט, מכשירה המכללה מדי שנה מאות בוגרים איכותיים העושים חיל בתעשייה ובמשק.
בבית הספר למדעי החברה והרוח ניתן לתת כדוגמא את ראש המחלקה למדעי ההתנהגות פרופסור עמוס רולידר הנחשב לאחד המומחים המוסמכים בעלי שם בארץ ובעולם בניתוח וטיפול התנהגותי בקשיי התנהגות מורכבים של ילדים ובני נוער.
בבית הספר להנדסה ניתן לתת כדוגמא את פרופ' עמיר תומר, שפרש לאחר 25 שנות עבודה ברפאל, בתפקידים הנדסיים וניהוליים בנושאי הנדסת תוכנה ומערכות, לטובת עיסוקים אקדמיים והקים את המחלקה להנדסת תוכנה במכללה האקדמית כנרת – אותה הוא מנהל עד היום. פרופ' תומר פעיל באיגודים מקצועיים של הנדסת תוכנה ומערכות בישראל ומשמש כיועץ ומדריך בתעשייה.

תארו את סביבת הלימודים – רחבי הקמפוס, שירותים אופציונליים לסטודנט, ספרייה, נגישות בתחבורה ציבורית וחנייה לרכבים פרטיים, כיתות מאובזרות, נכונות לסייע לסטודנטים (לדוגמא מילואים), אולמות הרצאה חדישים, סביבה נעימה וירוקה, מעונות המכללה, חוויה סטודנטיאלית של חיי לילה ופנאי וכדומה.
תשובה:
קמפוס המכללה, המבנים והמדשאות מותאמים לצרכי הסטודנטים. בקמפוס יש כיתות לימוד מאובזרות, מעבדות מחקר ממוחשבות מובילות בתחומן, ספריה אקדמית מפוארת הנחשבת לאחת הספריות היפות והמשוכללות בארץ ומתקנים שונים לרווחת הסטודנט. המשרד המרכזי אשר אחראי על הנושאים הקשורים ברווחת הסטודנט הוא דיקנט הסטודנטים. צוות משרד הדיקנט עומד לרשות הסטודנטים במגוון אפשרויות סיוע, ממלגות ועד לסיוע בקשיים לימודיים או אישיים לדוגמא: סיוע לסטודנטים המשרתים במילואים, סיוע לעולים חדשים, ייעוץ, הכוונה ומתן הקלות ללקויי למידה, נגישות לבעלי מוגבלויות, הטרדה מינית ועוד.
מבחינת נגישות בתחבורה ציבורית, ניתן להגיע דרך חברת "אגד" מטבריה ורמת הגולן. דרך חברת "סופרבוס" מטבריה ובית שאן ודרך חברת "ג'יבי טורס" מנצרת. האוטובוסים מגיעים בתדירות גבוהה ועד שעות הערב המאוחרות. למי שאינו גר באזור ישנו פתרון נפלא, המכללה מציעה את "מעונות כנרת" הממוקמים בליבו של קמפוס המכללה. המעונות מציעים מגוון דירות מרוהטות, מעוצבות המתאימות לצרכי הסטודנט. במתחם המעונות קיים מערך שירותים לרווחת הסטודנט: שירותי כביסה, מועדון משחקים ומנוחה, מגרש חנייה ועוד.
התפתחותו העצומה של האזור בשנים האחרונות באה לידי ביטוי במגוון תחומים: החל מפנאי ונופש, דרך מסעדות ברמה קולינארית גבוהה ובהפיכתו של האזור למרכז תרבותי וחברתי. כל אלה יחדיו מעניקים לסטודנט חווית לימודים ייחודית ויוצאת דופן על שפת הכנרת. 

האם יש למכללה מרכז השמה/ הכוון תעסוקתי? או דרך אחרת בה המכללה מסייעת לבוגריה עם סיום הלימודים?
תשובה:
בוודאי, קיים במכללה מרכז להכוון תעסוקתי, מטרת המרכז היא לסייע לסטודנטים ובוגרי המכללה, למצוא תעסוקה באופן מהיר ורלוונטי לתחום אותו הם למדו. במסגרת המרכז להכוון תעסוקתי, ניתן לקבל הכוונה מקצועית בכתיבת קו"ח, בראיון עבודה.

מה, לפי דעתכם, מייחד את המכללה?
תשובה:
ייחוד המכללה האקדמית כנרת בא לידי ביטוי במספר דברים:
•    התנסות מעשית - במהלך הלימודים הסטודנטים מחויבים לבצע התנסות מעשית ככלי אקדמי ומעשי להטמעתם בשוק העבודה כבעלי ניסיון והבנה של המערכת בה הם חפצים. 
•    איכות אקדמית – סגל המרצים מורכב ממומחים מובילים בתחומם. 
•    יחס אישי וליווי צמוד - הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות (לרוב עד 50 סטודנטים בכתה) דבר המאפשר יחס אישי וליווי צמוד לכל סטודנט הן ע"י הסגל האקדמי והן ע"י הסגל המנהלי.
•    מעונות וחוויה סטודנטיאלית – מעונות כנרת הממוקמים בלב הקמפוס בשילוב המתקנים והפעילויות אשר מציע האזור מאפשרים חוויה סטודנטיאלית יוצאת דופן.
•    נוף מדהים – המכללה ממוקמת על שפת אגם הכנרת הצופה אל נופם הקסום של רכסי הרי הגולן והגליל.