המכללה האקדמית כנרת
מסלולי לימוד: מגוון מסלולי לימוד לתואר ראשון
מיקום בארץ: עמק הירדן
הסטודנט הבוחר להצטרף אלינו יזכה באתגר אינטלקטואלי ובחוויה כוללת, המחברת בין האקדמיה והחברה הישראלית על כל רבדיה. אנו רואים בסטודנטים שלנו את מוקד העשייה. נשקיע בכל סטודנט את המיטב, כדי שיוכל להגשים את הפוטנציאל הטמון בו. המכללה שמה לה למטרה להקנות לבוגריה השכלה מגוונת ומרחיבת אופקים בתחומי דעת שונים וכן להקנות ערכים חברתיים, לאומיים ואישיים.
המכללה האקדמית כנרת

על חוף הכנרת, מול נוף הים וההרים, בחיק היסטוריה רבת-שנים הטבועה באבן, בצמחיה ובסיפורי תולדות המקום הנשגבים, קבעה לה משכן המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן.

לאורה של הרוח החלוצית, הפורצת נתיבות בעמק, מתקיים ופועל במקום מוסד להשכלה גבוהה ששוקד על טיפוח מצוינות, נותן מענה לצורכי החברה ומעניק שירות איכותי לכל הבאים בשעריו.

במקום ערש לידתו של הקיבוץ ובמקום מפגשן של דתות, תרבויות ותפיסות עולם, שהשפעתן חובקת את האנושות כולה, משתלבת המכללה בהתוויית מסלולי לימודי תואר בצפון ייחודיים, חדשניים וישומיים, בהשראת סביבתה הטבעית והחברתית.

לאור השאיפה לראות מעבר לקו-האופק ומתוך תחושת אחריות לאומית, מהווה המכללה מרכז להשכלה גבוהה, המאופיין בראייה חינוכית רב-תרבותית ומחויב לקידום האזור ולעידוד מעורבות חברתית.

מעל לכל מציבה המכללה במרכז עשייתה את הסטודנט.
המכללה רואה את עצמה מחויבת לעצב עבורו סביבה אקדמית אנושית, תרבותית וטכנולוגית, שתשכיל להעצים ולהעשיר את חוויית לימודים בצפון ותקדם את הישגיו, תוך הקפדה על רמה אקדמית גבוהה ותמיכה בצרכיו לאורך תקופת הלימודים.

המכללה שוקדת על טיפוח המשאב האנושי שלה ורואה באיכותו את בסיס קיומה.
המכללה פועלת למען קידום הסגל האקדמי שלה, מתוך מגמה ואמונה שביכולתו להתייצב בחזית ההוראה והמחקר, ובכך להפוך את חווית הלימודים בצפון לנעימה ומרתקת. היא מקפידה על קיומו וטיפוחו של סגל מנהלי איכותי, אשר תפקידו להעניק שירות מסור לסטודנט.
>> B.A  בלימודי ארץ ישראל

שואפים להיות החלוצים של הדור החדש?
שואפים להיות החוקרים של הדור החדש?
B.A  בלימודי ארץ ישראל

על התואר
תוכנית הלימודים מפגישה את הסטודנטים עם נופה הטבעי והאנושי של הארץ לאזוריה ולתקופותיה, באמצעות חשיפה לידע מחקרי מעמיק, בשילוב עם סיורים לימודיים, קמפוסים מחקריים, חפירות וסקרים ארכיאולוגיים.

שילוב קורס מורי דרך
לצד הלימודים לתואר, מתקיים במכללה קורס מורי דרך של משרד התיירות במקביל לתכנית האקדמית. סטודנטים הלומדים לתואר .B.A בלימודי ארץ ישראל בשתי המסגרות יקבלו נקודות זיכוי אקדמיות ומלגת עידוד.
 
למה ללמוד B.A בלימודי ארץ ישראל בכנרת?
  • תוכנית לימודים מגוונת מבחינה דיסציפלינארית, הכוללת מספר תחומי ידע: ארכיאולוגיה, היסטוריה, גיאוגרפיה, סביבה, אקולוגיה, פוליטיקה, התיישבות וחקלאות. 
  • דגש נרחב על למידה בשטח, הכוללת יציאה לסיורים לכל אורך השנה, השתתפות בחפירות ארכיאולוגיות לימודיות ועוד. כמעט מדי שנה מתקיים גם סיור לימודי בחו"ל (רומא אתונה, ירדן).  
  • אווירת לימודים חברתית וערכית מיוחדת במינה, תוצאה של מרקם אנושי ייחודי, המורכב מחברה בין-מגזרית ורב-גילאית.
  • הסטודנטים המובילים משמשים כעוזרי מחקר של המרצים, וכך מתנסים בסוגי מחקר שונים כבר בתקופת הלימודים. 
  • מרצי המחלקה ורכזת המחלקה מקיימים קשר אישי מתמשך, תומך והדוק עם הסטודנטים, במטרה להעניק לכל אחת ואחת מהם מענה מתאים שיסייע להתפתחותו המקצועית בהמשך.  
  • תשתית ידע מעמיקה ועשירה, המאפשרת המשך לתואר שני בלימודי ארץ ישראל, ולתארים מתקדמים בתחומים משיקים, כמו גיאוגרפיה, תולדות ישראל וארכיאולוגיה.
  • אופק תעסוקתי רחב: השתלבות במחקר, בעבודה בבתי ספר שדה וברשויות טבע, נוף ומורשת, בהדרכת מטיילים, וכן עבודה כמורי דרך, בכפוף לסיום בהצלחה של הקורס מטעם משרד התיירות הפועל במקביל לתכנית האקדמית.
 
מבנה תוכנית הלימודים
התוכנית כוללת 120 נ”ז, מתפרשת על פני 6 סמסטרים (כ–20 נ”ז לסמסטר) ונמשכת בסה”כ 3 שנים. בשנה א’ לומדים הסטודנטים מבואות חובה הכוללים קורסים בהיסטוריה, ארכיאולוגיה, גיאוגרפיה וסביבה. החל משנה ב’, בוחרים הסטודנטים להתמחות בשתיים מתוך שלוש החטיבות הבאות:
  • אדם ועבר – היסטוריה וארכיאולוגיה של ארץ ישראל.
  • אדם ונוף – טבעה ונופיה של ארץ ישראל.
  • אדם ומדינה – חברה, תרבות ומדינה בארץ ישראל בעת החדשה.
  • במסגרת כל אחת משתי חטיבות ההתמחות לומדים הסטודנטים קורסי בחירה בהיקף של 20 נ”ז, ובחטיבה השלישית קורסי בחירה בהיקף של 12 נ”ז ו4 נ"ז בחירה כללית ממחלקות אחרות. בנוסף לכך נלמדים שלושה קורסים רגיונאליים, שני קמפוסי מחקר (אחד בכל חטיבת התמחות) ושני סמינריונים (אחד בכל חטיבת התמחות) הנלמדים בשנה ג’. כל סטודנט מחויב להשתתף בסיורים בהתאם לקורסים אותם הוא לומד.
     
>> B.A  בניהול תיירות ומלונאות

הצטרפו למנהלי התיירות של הדור החדש!
B.A. בניהול תיירות ומלונאות

שואפים לפתח קריירה מרתקת בארץ ובחו"ל בתחום בינלאומי, שתאפשר לכם לפגוש אנשים מכל העולם, לטייל במקומות חדשים ולהיחשף לתרבויות זרות? לימודי ניהול תיירות ומלונאות הם ההזדמנות שלכם לעשות זאת!

על התואר
המחלקה לניהול תיירות ומלונאות מכשירה את דור העתיד של המנהלים ומקבלי ההחלטות בתעשיית התיירות בישראל. תוכנית הלימודים משלבת לימודי ניהול עסקים, שיווק ויזמות, עם התמחות מעשית באתרי תיירות ובמלונות, ומקנה לסטודנטים כלים ומיומנויות להשתלבות בתפקידי ניהול בחברות גלובליות ובענף התיירות והמלונאות בארץ ובעולם. בנוסף מקנה התואר הכנה מיטבית למעוניינים בהמשך ישיר ללימודי תואר שני.

שיתוף פעולה הדוק עם התעשייה
התוכנית פועלת בשיתוף פעולה עם גורמי התיירות המובילים בישראל, כגון משרד התיירות, התאחדות המלונות, איגוד מנהלי בתי המלון, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, עמותות תיירות ורשות הטבע והגנים.

חווית לימודים ייחודית
סגל מרצים המורכב מאנשי מקצוע מובילים תחומם, בשילוב עם תכנית לימודים מרתקת ומאתגרת הנלמדת באווירה נעימה ותומכת עם נוף הכנרת, הגולן והגליל סביב, הופכים את הלימודים במחלקה לניהול תיירות ומלונאות לחוויה ייחודית. כמו כן הלומדים בחוג חופשיים לבחור לגור במעונות הסטודנטים ובקיבוצי הסביבה, באווירה צעירה ובעלויות נוחות. 

מבנה תוכנית הלימודים
התוכנית בנויה מ-120 נקודות זכות (נ”ז), 504 שעות של עבודה מעשית באתרי תיירות ובבתי מלון ונמשכת 3 שנים.

תכני לימוד עשירים עם דגש יישומי
  • שילוב בין מגוון תחומים, כגון תיירות, מלונאות, קולינריה, תעופה ונסיעות ועוד.
  • סיורים לימודיים באתרי תיירות נבחרים בישראל.
  • הפלגה לימודית לחו"ל לחופי הים התיכון וביקור באיים (בשנה השלישית).
  • התמחות מעשית מודרכת בתיירות או במלונאות.
  • סיורים, ימי עיון וכנסים בהשתתפות אנשי מפתח מתעשיית התיירות והמלונאות בארץ ובעולם.
  • אפשרות לשילוב ייחודי של התואר עם:
- תעודת יועץ תיירות - סוכן נסיעות
- תעודת מפעיל תיירות נכנסת Tour Operator

כיווני התפתחות וקידום מקצועי
קשרי התעשייה הענפים שמנהלת האקדמית כנרת עם אתרי התיירות והמלונות באזור, מאפשרים לסטודנטים להתנסות מעשית בתחום התיירות והמלונאות כבר בתקופת הלימודים, ולהשתלב במהירות במגוון תפקידי מפתח בענף עם סיום התואר.  
רבים מבוגרי המחלקה מועסקים בתפקידי ניהול בתעשיית התיירות והמלונאות, ופועלים בקשת רחבה של תחומים: תפעול ושיווק תיירות, חברות נסיעות ותעופה, המגזר הציבורי, עמותות תיירות ושלטון אזורי, רשתות מלונאיות ועוד. בנוסף, בוגרים רבים ממשיכים לתארים מתקדמים (תואר שני ודוקטורט).
 
>> B.A במדעי ההתנהגות

סקרנים להבין מה עומד מאחורי התנהגות האדם והחברה? מקומכם איתנו!
תוכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות במכללה האקדמית כנרת עוסקת בלימוד ובחקר התנהגות האדם, המניעים לה ותוצאותיה. במהלך הלימודים, נחשפים הסטודנטים בחוג למגוון רחב של גישות, תיאוריות וממצאים מחקריים, ומקבלים ידע וכלים יישומיים המעודדים חשיבה ביקורתית ויצירתית במגוון תחומים ונושאים, כגון: 
  • הבנת האדם באמצעות תיאוריות פסיכולוגיות, סוציולוגיות ואנתרופולוגיות
  • דרכים לעיצוב התנהגות באמצעות ניתוח התנהגות
  • היבטים נוירו-פסיכולוגים העומדים בבסים התנהגות האדם
  • המאפיינים של תהליכי קבלת החלטות
  • הפסיכולוגיה של האינטרנט
  • התנהגויות סיכון של בני נוער
מעורבות חברתית והתנסות בפעילות קהילתית
התוכנית כוללת קורסים חווייתיים המאתגרים את הסטודנטים בסוגיות הקשורות לעצמי, לסביבה בה אנו חיים, ולאופן שבו ניתן לבצע שינוי חברתי בפועל. זאת מתוך תפיסה הדוגלת בשילוב מצוינות אקדמית עם מעורבות חברתית, תוך שימת דגש על התנסות בפעילות קהילתית בשטח, כגון השתלבות בפרויקטים מעשיים לתמיכה באוכלוסיות מוחלשות.

הכנה מיטבית ללימודים בזכות סגל מרצים מוביל ופעילות במעבדת מחקר
תוכנית הלימודים מקנה הכנה מיטבית להמשך לימודים גבוהים במגוון תחומי ידע. זאת בזכות גלריית מרצים המורכבת מאנשי המקצוע המובילים בתחומם, לצד התנסות מחקרית ענפה לצד חוקרים בכירים, ופעילות במעבדת מחקר מתקדמת, המאפשרת למידה ומחקר מעמיקים בתחומי העשייה החינוכית והחברתית.

מבנה תוכנית הלימודים
התוכנית בנויה מ-120 נקודות זכות (נ"ז), והיא מורכבת מקורסי מבוא (כמו מבוא לפסיכולוגיה, מבוא לסוציולוגיה, מבוא לאנתרופולוגיה), קורסי מתודולוגיה (כמו שיטות מחקר כמותיות, שיטות מחקר איכותניות), סמינרים, קורסי בחירה ופרקטיקום (עבודה מעשית). בנוסף, כוללת תוכנית הלימודים קורסים המספקים היכרות עם גישות טיפוליות שונות, כמו ניתוח התנהגות ופסיכולוגיה קוגניטיבית, לצד העמקה בהיבטים ביולוגיים ואישיותיים להסבר התנהגות האדם. כמו כן נלמדות במסגרת התואר סוגיות התנהגותיות הקשורות לילדים, נוער ובוגרים, אוכלוסיות בסיכון, תרבויות שונות והבדלי מגדר.
לצד כל אלה, כוללת תוכנית הלימודים מעטפת העשרה נרחבת המספקת הרצאות אורח, סדנאות, סיורים והשתתפות בכנסים.

כיווני התפתחות וקידום מקצועי
בוגרי המחלקה למדעי ההתנהגות ממשיכים ללמוד לתארים מתקדמים (בארץ ובעולם) בתחומים המשיקים למדעי ההתנהגות. לימודי המשך (תואר שני, הסמכה, תעודה) הנפוצים בקרב הסטודנטים המסיימים תואר ראשון במדעי ההתנהגות הם: פסיכולוגיה חינוכית, פסיכולוגיה מחקרית, תרפיה, ייעוץ חינוכי, ניתוח התנהגות, משאבי אנוש, עבודה סוציאלית, סיעוד, חינוך מיוחד וייעוץ ארגוני.
אפיקי התעסוקה הפתוחים בפני בוגרי המחלקה כוללים, בין היתר: מנהלי כוח אדם, עבודה עם נוער, עבודה בהוסטלים, הדרכה, חיזוק של אוכלוסיות חלשות וחינוך מבוגרים, וכן השתלבות במוסדות הרווחה: בתי חולים, בתי כלא ומוסדות שיקום נוספים. בהקשר זה יש לציין כי במהלך התואר, הסטודנטים במחלקה פוגשים בארגונים, עמותות, ומוסדות שונים המספקים הזדמנות להתנדבות ולתעסוקה.
 
>> B.A  בתקשורת

שואפים להיות הדור החדש של אנשי התקשורת?
B.A  בתקשורת
  
תוכנית הלימודים במחלקה לתקשורת במכללה האקדמית משלבת מצוינות אקדמית לצד הכשרה מעשית התואמת את תעשיית התקשורת העכשווית והעתידית. הסטודנטים במחלקה נהנים מליווי אקדמי אישי של הסגל, ומחוויית לימודים ייחודית, השוררת בקמפוס מדהים שממוקם על שפת הכנרת.
 
לימודי התואר הראשון בתקשורת במכללה האקדמית כנרת יקנו לכם את הידע והכלים הדרושים על מנת לפעול בכל הפלטפורמות התקשורתיות, לעצב באמצעותן את המציאות הישראלית ולהוביל את עולם התקשורת של המאה ה-21.

למה ללמוד B.A בתקשורת באקדמית כנרת?
  • תוכנית לימודים המתמקדת בתחומים החדשניים והמבוקשים ביותר בעולם התקשורת: פרסום, שיווק, יחסי ציבור, מדיה חברתית, טלוויזיה ומדיה דיגיטלית.
  • השכלה אקדמית איכותית המקנה ידע תיאורטי עשיר בשילוב עם מיומנויות וכלים יישומיים ועדכניים לפעילות במגוון פלטפורמות תקשורתיות. 
  • הפקת תוצרים תקשורתיים במהלך הלימודים, המתכנסים לתיק העבודות עם סיומם.
  • התנסות מעשית בארגוני תקשורת מגוונים במהלך הלימודים, עם אפשרות להשתלב בעבודה בסיומם.
  • סגל אקדמי המורכב ממומחי תקשורת מהשורה הראשונה המשמשים כמרצים מבוקשים, עוסקים במחקר אקדמי, ומצויים בלב העשייה התקשורתית.
  • אופק תעסוקתי רחב, הכולל אפשרות להשתלב בעשייה תקשורתית מקצועית בתחום המסחרי, בתחום הציבורי ובמגוון מוסדות וארגונים.
  • הלימודים מעניקים לבוגרים המעוניינים בכך בסיס מיטבי להמשך ללימודים מתקדמים במוסדות אקדמיים בארץ ובחו”ל.
  • מלגות לימודים והנחות משמעותיות הניתנות לסטודנטים במחלקה.
הכשרה יישומית ייחודית
סטודנטים במחלקה לתקשורת יוכלו לזכות בהעשרה ייחודית שתקנה להם יתרון משמעותי להשתלבות מהירה ומוצלחת בשוק העבודה:
  1. קורס שיווק דיגיטלי של מקאן Spring-Valley
    קורס הנלמד במעוז חיים, במסגרתו מקבלים הסטודנטים הכשרה בתחום השיווק ברשתות חברתיות: פייסבוק, לינקדין, יוטיוב ואינסטגרם, קידום בגוגל, דיוור ודפי נחיתה.
    הקורס מתאים למי שמעוניין ללמוד לשווק את העסק שלו בעולם הדיגיטלי וכן למי שמבקש לעבוד בתחום.
  2. תעודת הוראה - מכללת גורדון
    בוגר של המחלקה לתקשורת שירצה להשלים תעודת הוראה בתקשורת יוכל ללמוד במכללה גורדון בשנה אחת בלבד.

מבנה תוכנית הלימודים
התוכנית מקנה 120 נק”ז, מתפרסת על פני 6 סמסטרים במשך 3 שנים וכוללת:
1.לימודי ליבה בתיאוריה ובמחקר התקשורת
2. מגוון רחב של קורסים מעשיים תוך התמקדות בפרסום, שיווק, יח”צ, רשתות חברתיות, טלוויזיה ומדיה דיגיטלית.
3. התנסות מעשית מודרכת במגוון ארגוני תקשורת.
4. סיורים מקצועיים, ימי עיון וכנסים.
5. פרויקטים, שיתופי פעולה ומפגשים עם גורמים ואנשי מקצוע מתעשיית התקשורת.
 
>> B.A בחינוך וקהילה – ייחודי בישראל

• תוכנית ראשונה מסוגה לתואר ראשון המתמקדת בחינוך הבלתי פורמלי
• התוכנית מקנה כלים מקצועיים למילוי תפקידים וניהול פרויקטים  חברתיים במערכות החינוך והתרבות במגוון קהילות
• אפשרות להשתלב במערכות החינוך השונות בישראל.

ראש המחלקה: ד"ר ניבה דולב

על התואר:
ברקע לפיתוח התוכנית 'חינוך וקהילה' מצויות שתי התפתחויות חשובות של העשור האחרון. האחת, מדיניות הביזור שנוקט משרד החינוך, המתבטאת בהרחבה של האחריות התקציבית, המנהלית, והחינוכית על מוסדות החינוך המוענקת לרשויות המקומיות; השנייה, התעצמות מקומן של קהילות מקומיות בשדה החינוך. שני התהליכים קשורים זה בזה, שכן אחריות הקהילה על מערכת החינוך מעצימה את כוחה ומחזקת את ההכרה במרכזיותו של החינוך בבינוי הקהילה ובחיזוק האינטגרציה הקהילתית.

המחלקה לחינוך וקהילה שמה דגש על האינטראקציה ושיתוף הפעולה בין המערכת המחנכת הפורמאלית לבלתי פורמאלית. תוכנית לימודים חדשנית זו מכוונת להעמדת קשר זה כשדה לעיון ולמחקר אקדמי לכשעצמם, ולא פחות מכך, להנחת תשתית עיונית ומחקרית להכשרה מקצועית שתתן מענה למגוון ולהיקף המתרחבים של תפקידים במערכות החינוך והתרבות בקהילות וברשויות המוניציפאליות.

מבנה תוכנית הלימודים:
התוכנית בנויה מ 120 נ"ז המתפרשות על פני 6 סמסטרים (כ 20 נ"ז לסמסטר) ובסה"כ 3 שנים. התכנית כוללת:
לימודי תשתית כגון: מבוא לסוציולוגיה, מבוא לפסיכולוגיה חברתית, גישות פילוסופיות לחינוך, מערכת החינוך בישראל, דרכים ותוכניות בהוראה ובחינוך, משפחה וחינוך, חינוך ופוליטיקה, היבטים מגדריים בחינוך.
לימודי חובה ייעודיים, כגון: יחסי גומלין, קהילה, מסגרת חינוכית ומשפחה, חינוך בין הפורמאלי לבלתי פורמאלי, אתיקה ואחריות חברתית בחינוך, סולידריות בקהילה הטרוגנית, חינוך לאזרחות דמוקרטית, מנהיגות וקהילה בחינוך.
הרחבות יישומיות הכוללות התנסות בתחומים כגון: שדה החינוך והקהילה, הדרכת של ילדים ונוער, פיתוח תוכניות הדרכה, צופיות, סיירות והגנת הסביבה, תרבויות ותנועות נוער, נשירה, שוליות, גורמי סיכון ועבריינות בקרב נוער, ניהול פרויקטים חברתיים בקהילה, מגזר שלישי ועמותות בקהילה, תקשורת בקהילה. הרחבה זו תכלול מפגש בלתי אמצעי עם נושאי תפקיד בחינוך הבלתי-פורמאלי וחשיפה לנקודות המבט של האנשים הפעילים בתחומים בשטח.
*   שיעורי בחירה, כגון: טכנולוגיות במערכות חינוך וקהילה, למידה ארגונית ופיתוח מערכת הדרכה בארגונים, אקולוגיה, קהילה, חינוך, זיכרון, סמל ומיתוס בחינוך, יצירה, אמנות וחינוך, חידושים ושינויים בארגוני חינוך, קהילה וחינוך בקיבוץ, חינוך הגיל הרך בקהילה.

כיווני התפתחות וקידום מקצועי:
תוכנית חדשנית זו תקנה כלים יישומיים עכשוויים לסטודנטים שעתידים לעסוק בחינוך הפורמאלי (אנשי הוראה במוסדות חינוך) ובחינוך הבלתי-פורמאלי, תוך הדגשת הקשר בין שני התחומים.
התוכנית תקנה כלים מקצועיים למילוי תפקידים במנהלי החינוך והתרבות הקהילתיים, במתנ"סים, בעמותות הפועלות במגזרי החינוך, החברה והתרבות בקהילה, ובמסגרות אחרות של פעילות חברתית בקהילה, לדוגמה:
• פעילות בקרב ילדים ובני נוער. הדרכה של ילדים ובני נוער, ארגון פעילויות וחוגי העשרה עבורם, פעילות בקרב נוער
  שוליים, מניעת אלימות וריסון התנהגות אי-סוציאלית, והכוונה של בני נוער לפעילויות למען החברה, להגנת הסביבה
  ולהתנדבות לשירותים קהילתיים.
• פיתוח, הפעלה וניהול של מיזמי חינוך ותרבות בקהילה. הפעלה וניהול של פעילויות תרבות לכלל הקהילה, ארגון חגים
  וטכסים קהילתיים, הפעלה של חוגי הורים, פעולות סיוע לקבוצות בעלות צרכים מיוחדים, פעולות לקליטתם החברתית
  של תושבים חדשים בקהילה, וארגון חוגי לימוד ופעילויות פנאי למבוגרים ולקשישים.

בנוסף, תוכנית זו תעניק תשתית עיונית-מחקרית-יישומית נרחבת ללימודי המשך לתארים אקדמיים מתקדמים בתחומי החינוך.
>> B.A במחלקה ללימודים רב תחומיים

שואפים להיות אנשי האשכולות של הדור החדש?
 
על התואר
הלימודים במחלקה הרב תחומית מקנים ראייה מערכתית רחבה, בזכות הבנה מעמיקה של הקשרים הסמויים שבין השדה המדעי, החברתי, הפוליטי והתרבותי, ובכך מכשירה את הסטודנטים לעסוק במגוון תחומי עשייה.

למה ללמוד B.A בלימודים רב תחומיים באקדמית כנרת?
  • תוכנית ייחודית המקנה ידע נרחב, מעמיק ומעשי בתחומי דעת שונים ומגוונים, ומספקת לסטודנטים כלים מעשיים להתמודדות עם אתגרי המאה ה-21.
  • שילוב של תכנים אקדמיים עם אוריינטצייה יישומית הנוגעת במעגלי החברה הישראלית על שלל גווניה ומותאמת למציאות העכשווית.
  • תכנית מצטיינים מחלקתית ייעודית לסטודנטים מובילים, הכוללת סדנאות ותכניות העשרה ומעניקה כלים להשתלבות מהירה ומוצלחת בשוק העבודה.
  • סגל הוראה המורכב מהמרצים המובילים בתחומם, בעלי ניסיון עשיר הן בתחום האקדמי והן בתחום המעשי.
  • אפשרות לבחור בארבע מתוך שש חטיבות לימוד מרתקות: כלכלה, פסיכולוגיה, חינוך ומשפחה, קרימינולוגיה, לימודי ישראל, ארגון ומשאבי אנוש.
  • רכישת תשתית ידע רחבה המאפשרת השתלבות בתארים מתקדמים.
  • תוכנית לימודים גמישה, המתאימה לאנשים עובדים.
  • אופק תעסוקתי רחב הכולל בין היתר, אפשרות להשתלב בתחום הפיננסי (כגון בנקים וחברות העוסקות בייעוץ השקעות)  ובתחומים ארגוניים-חברתיים (חינוך בלתי פורמלי, יזמות חברתית, מתנ”סים, משאבי אנוש, ניהול על שלל גווניו ועוד).

מבנה תוכנית הלימוד לתואר .B.A בלימודים רב תחומיים
תוכנית הלימודים במחלקה הרב תחומית מאפשרת לסטודנטים לבחור בארבע מתוך שש חטיבות לימוד, בהתאם לתחומי העניין שלהם. כל אחת מהחטיבות מורכבת מקורסים תיאורטיים ומעשיים, חלקם קורסי חובה וחלקם קורסי בחירה. הסטודנט יעמיק במיוחד את ידיעותיו בשתיים מתוך ארבע החטיבות שבחר, ויכתוב במסגרתן עבודות מחקר (סמינריונים). 

שש חטיבות הבחירה:
כלכלה
ארגון ומשאבי אנוש
חינוך ומשפחה
פסיכולוגיה
קרימינולוגיה
לימודי ישראל

לימודים לתואר דו-חוגי
  • בעלי תנאי קבלה גבוהים יוכלו ללמוד  B.A דו חוגי בשילוב אחת משלוש ההתמחויות הבאות:
  • B.A.  דו חוגי בתקשורת ובלימודים רב תחומיים
  • B.A.  דו חוגי בלימודי ארץ ישראל ובלימודים רב תחומיים
  • B.A. דו חוגי בניהול תיירות ומלונאות ובלימודים רב תחומיים
>>B.A ניהול משאבי אנוש

שואפים להיות המנהלים של הדור החדש?
כיום כבר התבססה ההבנה כי המשאב האנושי מהווה גורם ראשון במעלה בהצלחת הארגון. מכאן גם החשיבות העצומה הקיימת למנהלי משאבי אנוש שביכולתם להתמודד עם האתגרים הניהוליים שמציבה ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, בשילוב עם תהליך הגלובליזציה ומגמות חברתיות וכלכליות נוספות.
מסלול הלימודים לתואר ראשון בניהול משאבי אנוש במכללה האקדמית כנרת מקנה ידע מקצועי וכלים יישומיים לפיתוח קריירה ניהולית מרתקת, להובלת חברות וארגונים אל המאה ה-21.

למה ללמוד B.A בניהול משאבי אנוש באקדמית כנרת?
תוכנית ייחודית הרואה בניהול מקצוע!

הכשרת מנהלים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, תוך התמקדות בתחום של ניהול משאבי אנוש, והקניית תשתית ידע רחבה במגוון נושאים, כגון סוציולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה ארגונית, ניהול עובדים ופיתוח משאבי אנוש, קליטה, מיון והערכת עובדים, דיני עבודה, פיתוח ארגוני ועוד.
 
פרקטיקה  פורצת  דרך  
הסטודנטים בחוג מתפקדים כבר משנת הלימודים הראשונה כיחידת משאבי אנוש בארגון, כחלק ממסלול הכשרתם לעולם העבודה. בהמשך הלימודים, מיושמים הפרקטיקה והידע התאורטי בפרקטיקום דו-שלבי המתבצע בארגון עסקי או ציבורי.
 
אנו גאים לציין כי המסלול ללימודי תואר ראשון בניהול משאבי אנוש זכה בשנת 2018 בציון לשבח על פרקטיקה פורצת דרך מאת העמותה המקצועית המובילה בישראל בתחום של ניהול משאבי אנוש.
 
מרצים מחוברים לשטח!
סגל אקדמי המורכב ממרצים בעלי ניסיון מעשי עשיר, אשר משמשים כמנהלי משאבי אנוש וכיועצים ארגוניים במגוון חברות, ובזכות כך מקנים ללומדים חיבור תמידי ומתמשך לפרקטיקה של המקצוע.
 
כיווני התפתחות וקידום מקצועי
בפני בוגרי התוכנית תהיה פתוחה הדרך להשתלב בקשת רחבה של תפקידי ניהול בארגונים שונים, כמו גם במגוון תפקידי פיתוח וניהול משאבי אנוש במגזר הציבורי, הפרטי והעסקי. בנוסף, יוכלו הבוגרים לעסוק כעצמאים בתחומים מגוונים של ייעוץ ארגוני וכן לפתח קריירה אקדמית מחקרית.
 
במהלך השנה השלישית יוכלו הסטודנטים לשלב לימודי תעודה בתחום של ייעוץ ארגוני ולסיים את לימודיהם כשבידם תואר ראשון בניהול משאבי אנוש ותעודה נוספת, המעידה על הכשרה מקצועית מקיפה בתחום של ייעוץ ארגוני.
 
מסלול מותאם לאנשים עובדים
הלימודים מתקיימים בשעות אחר הצהריים ובימי שישי ולכן מתאפשר ללומדים במסלול לעבוד במשרה מלאה, תוך כדי הלימודים.

מבנה תוכנית הלימודים
התכנית בנויה מ-120 נ”ז הפרוסות על פני 9 סמסטרים, שנלמדים לאורך 3 שנים, והיא כוללת:
*לימודי מבואות במדעי החברה המכוונים כולם ללימודים ניהול משאבי אנוש. במסגרת זו נלמדים קורסים כגון סוציולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה ארגונית ועוד.
*לימודי ליבה המכוונים להקנות תשתית עיונית ויישומית רחבה בנושאי ניהול משאבי אנוש. במסגרת זו יילמדו קורסים כגון יחסי עבודה, ניהול עובדים ופיתוח משאבי אנוש, קליטה מיון והערכת עובדים, דיני עבודה, פיתוח ארגוני ועוד רבים נוספים אשר מהווים יחד תשתית ידע הכרחית לעוסקים במקצוע. תשתית ידע זו תאפשר לבוגרים למצב את עצמם כאנשי מקצוע המסוגלים לעמוד בכל אתגר מקצועי שיידרש מהם.
*כלים יישומים: במסגרת זו יילמדו קורסים הכוללים מרכיבים יישומיים של ניהול משאבי אנוש, כולל תרגול על מערכת priority ועוד מגוון רחב של כלים.
*קורסי בחירה: במסגרת זו ייחשפו הסטודנטים לקורסים ייחודיים, כדוגמת דינמיקה של קונפליקט, משא ומתן ופסיכולוגיה חיובית.
*לימודים מתודולוגיים שמטרתם הקניית מושגי יסוד בלימודים אקדמיים ובמחקר מדעי במדעי החברה. במסגרת זו נלמדים קורסים כדוגמת שיטות מחקר, סטטיסטיקה וכתיבה מדעית.
*הענקת התואר מותנית באישור המל”ג. **מסלול מובנה לאנשים עובדים.
 
>> תואר שני (M.A) בלימודי ארץ ישראל

אודות:

התכנית לתואר מ.א. בלימודי ארץ-ישראל באה להעמיק את הידיעות ולהפגיש את הסטודנטים עם החידושים המעודכנים ביותר במחקר של ארץ-ישראל לתקופותיה ולאזוריה, עם דגש על המרחב הצפוני של ארץ-ישראל. 
הסגל האקדמי של המחלקה ללימודי-ארץ ישראל כולל את מיטב החוקרים בתחומי ההיסטוריה, הארכיאולוגיה והסביבה, 
והלמידה בכיתות תשלב הן שעורים וסדנאות, הן פעילות אקדמית בשדה (קמפוסים מחקריים), הן סיורי יום והן הרצאות אורחות של מיטב המרצים והחוקרים ממוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל.

* הענקת התואר מותנת באישור המל"ג
 
>> תואר שני (M.A) בניהול תיירות ומלונאות: (התואר נלמד בשפה האנגלית!!)


התוכנית M.A.*  בניהול תיירות ומלונאות  M.A. in Tourism and Hotel Management.
המקנה כלים ומיומנויות לניהול על חברות תיירות גלובליות כגון: 
רשתות בתי מלון בינלאומיות, חברות תיירות גלובליות וחברות תעופה
במרחב הגלובאלי שבו אנו חיים כאשר מספר התיירים בעולם הולך ועולה מידי שנה ,ומאות מיליוני בני אדם חוצים את גבולות מדינתם למטרות נופש ועסקים, גם מדינת ישראל לא נשארת מאחור, עם שיא של כל הזמנים בכניסת תיירים שנרשם בשנה האחרונה. 
ענף התיירות והמלונאות מורכב ודינמי. ולכן בנינו תכנית לתואר מתקדם הנלמדת בשפה האנגלית, מתמקדת בהיבטים הגלובליים בניהול תיירות ומלונאות, ומכינה את בוגריה להשתלב בתפקידי ניהול בכירים בענפים אלו בארץ ובעולם. 

נושאי הלימוד העיקריים: 
ניהול תיירות ומלונאות במרחב הגלובאלי
אסטרטגיות ניהול מערכות מורכבות בתחום התיירות והמלונאות
עקרונות בכלכלה ומימון של עסקים תיירותיים
שיווק בינלאומי ודיגיטלי בתחום התיירות והמלונאות

זה הזמן ללמוד לתואר שני לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת המציעה:
המחלקה מובילה בתחומה, בעלת וותק ופעילות אקדמית של למעלה מ-20 שנה 
מיקום גיאוגרפי באחד האזורים התיירותיים ביותר בישראל
הכשרת מאות בוגרים, שמרביתם משמשים בתפקידי ניהול בתעשיית התיירות והמלונאות 
הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות ובאווירה אישית, תוך ליווי והנחיה ע"י סגל הוראה המורכב מחוקרים מובילים ומומחים בעלי ניסיון מעשי רב
תכנית הלימודים מתאימה לקהל העובד: לימודים מרוכזים ביום אחד בשבוע (לא כולל השלמות).

*הענקת התואר מותנת באישור המל"ג
 
>> שאלון יח"צ – המכללה האקדמית כנרת

ספרו אודות הקמת המכללה האקדמית כנרת – מתי הוקמה, על-ידי מי, לשם איזו מטרה (לצורך הדוגמא הנגשת הלימודים האקדמיים לתושבי האזור), כיצד המכללה צברה שם ומוניטין לאורך השנים וכדומה.
תשובה:
המכללה האקדמית כנרת הוקמה בשנת 1965 על ידי המועצה האזורית עמק הירדן כמוסד לימודים על תיכוניים לתושבי סובב כנרת ועמק הירדן. בחמישים ואחת השנים המכללה שקדה על הפיתוח האקדמי והפיזי שלה כך שכיום פועלות במכללה אחת עשרה תכניות לימודים עצמאיות לתואר ראשון (B.A) ותואר מהנדס (B.Sc.). קמפוס המכללה כולל ששה בנייני קבע ומתפרש על פני שני צידי כביש 92. בכל יום פוקדים את הקמפוס כ-4000 סטודנטים ותלמידים בלימודי אקדמיה, לימודי הנדסאים, מחוננים ומצטיינים, מרכז כנרת למצוינות, לימודי תעודה ומכינות.
המכללה האקדמית כנרת מובילה מצוינות בהוראה, במחקר, בהכשרה יישומית ובפיתוח אקדמי ייחודי בתחומי ההנדסה ומדעי החברה והרוח. ונותנת מענה לקהילות במרחב, בדפוסי השכלה אקדמית, לימודי תעודה, השתלמויות וייזום אקדמי.

ספרו אודות מגוון הפקולטות שמציעה המכללה. במידה ורלוונטי, האם עתידות להיפתח פקולטות נוספות? האם ישנם תארים נוספים שהמכללה עתידה להתרחב ולהציע אותם? 
תשובה:
המכללה האקדמית כנרת מציעה שני בתי ספר ללימודי תואר ראשון:
בית הספר למדעי החברה והרוח (B.A) במחלקות הבאות: ניהול תיירות ומלונאות, תקשורת, מדעי ההתנהגות, לימודי ארץ ישראל, חינוך וקהילה ולימודים רב תחומיים.
בית הספר להנדסה (B.Sc.) במחלקות הבאות: הנדסת תעשיות מים, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת תוכנה, הנדסת איכות ואמינות בתעשיות האלקטרוניקה והנדסת אנרגית גז ונפט.
בנוסף, מתקיימים במכללה בית ספר למכינות קדם אקדמיות, לימודי תעודה ומסגרות לטיפוח מצוינות בקרב בני נוער.
בעתיד הקרוב עתידים להיפתח במכללה האקדמית כנרת תארים נוספים לתואר ראשון (B.A) בתחומים: כלכלה וניהול וארגון ומשאבי אנוש. ותארים לתואר שני (M.A) בתחומים: ניהול תיירות ומלונאות ולימודי ארץ ישראל.

פרטו על הרקע של המרצים במכללה – אפשר לתת דוגמאות על מרצים נבחרים/ ראשי החוגים.
תשובה:
סגל המרצים במכללה האקדמית כנרת, מורכב ממומחים מובילים בתחומם, המוכרים הן באקדמיה והן בתעשייה. בעזרת הסיוע הקרוב של המרצים והיחס האישי לו זוכה כל סטודנט, מכשירה המכללה מדי שנה מאות בוגרים איכותיים העושים חיל בתעשייה ובמשק.
בבית הספר למדעי החברה והרוח ניתן לתת כדוגמא את ראש המחלקה למדעי ההתנהגות פרופסור עמוס רולידר הנחשב לאחד המומחים המוסמכים בעלי שם בארץ ובעולם בניתוח וטיפול התנהגותי בקשיי התנהגות מורכבים של ילדים ובני נוער.
בבית הספר להנדסה ניתן לתת כדוגמא את פרופ' עמיר תומר, שפרש לאחר 25 שנות עבודה ברפאל, בתפקידים הנדסיים וניהוליים בנושאי הנדסת תוכנה ומערכות, לטובת עיסוקים אקדמיים והקים את המחלקה להנדסת תוכנה במכללה האקדמית כנרת – אותה הוא מנהל עד היום. פרופ' תומר פעיל באיגודים מקצועיים של הנדסת תוכנה ומערכות בישראל ומשמש כיועץ ומדריך בתעשייה.

תארו את סביבת הלימודים – רחבי הקמפוס, שירותים אופציונליים לסטודנט, ספרייה, נגישות בתחבורה ציבורית וחנייה לרכבים פרטיים, כיתות מאובזרות, נכונות לסייע לסטודנטים (לדוגמא מילואים), אולמות הרצאה חדישים, סביבה נעימה וירוקה, מעונות המכללה, חוויה סטודנטיאלית של חיי לילה ופנאי וכדומה.
תשובה:
קמפוס המכללה, המבנים והמדשאות מותאמים לצרכי הסטודנטים. בקמפוס יש כיתות לימוד מאובזרות, מעבדות מחקר ממוחשבות מובילות בתחומן, ספריה אקדמית מפוארת הנחשבת לאחת הספריות היפות והמשוכללות בארץ ומתקנים שונים לרווחת הסטודנט. המשרד המרכזי אשר אחראי על הנושאים הקשורים ברווחת הסטודנט הוא דיקנט הסטודנטים. צוות משרד הדיקנט עומד לרשות הסטודנטים במגוון אפשרויות סיוע, ממלגות ועד לסיוע בקשיים לימודיים או אישיים לדוגמא: סיוע לסטודנטים המשרתים במילואים, סיוע לעולים חדשים, ייעוץ, הכוונה ומתן הקלות ללקויי למידה, נגישות לבעלי מוגבלויות, הטרדה מינית ועוד.
מבחינת נגישות בתחבורה ציבורית, ניתן להגיע דרך חברת "אגד" מטבריה ורמת הגולן. דרך חברת "סופרבוס" מטבריה ובית שאן ודרך חברת "ג'יבי טורס" מנצרת. האוטובוסים מגיעים בתדירות גבוהה ועד שעות הערב המאוחרות. למי שאינו גר באזור ישנו פתרון נפלא, המכללה מציעה את "מעונות כנרת" הממוקמים בליבו של קמפוס המכללה. המעונות מציעים מגוון דירות מרוהטות, מעוצבות המתאימות לצרכי הסטודנט. במתחם המעונות קיים מערך שירותים לרווחת הסטודנט: שירותי כביסה, מועדון משחקים ומנוחה, מגרש חנייה ועוד.
התפתחותו העצומה של האזור בשנים האחרונות באה לידי ביטוי במגוון תחומים: החל מפנאי ונופש, דרך מסעדות ברמה קולינארית גבוהה ובהפיכתו של האזור למרכז תרבותי וחברתי. כל אלה יחדיו מעניקים לסטודנט חווית לימודים ייחודית ויוצאת דופן על שפת הכנרת. 

האם יש למכללה מרכז השמה/ הכוון תעסוקתי? או דרך אחרת בה המכללה מסייעת לבוגריה עם סיום הלימודים?
תשובה:
בוודאי, קיים במכללה מרכז להכוון תעסוקתי, מטרת המרכז היא לסייע לסטודנטים ובוגרי המכללה, למצוא תעסוקה באופן מהיר ורלוונטי לתחום אותו הם למדו. במסגרת המרכז להכוון תעסוקתי, ניתן לקבל הכוונה מקצועית בכתיבת קו"ח, בראיון עבודה.

מה, לפי דעתכם, מייחד את המכללה?
תשובה:
ייחוד המכללה האקדמית כנרת בא לידי ביטוי במספר דברים:
•    התנסות מעשית - במהלך הלימודים הסטודנטים מחויבים לבצע התנסות מעשית ככלי אקדמי ומעשי להטמעתם בשוק העבודה כבעלי ניסיון והבנה של המערכת בה הם חפצים. 
•    איכות אקדמית – סגל המרצים מורכב ממומחים מובילים בתחומם. 
•    יחס אישי וליווי צמוד - הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות (לרוב עד 50 סטודנטים בכתה) דבר המאפשר יחס אישי וליווי צמוד לכל סטודנט הן ע"י הסגל האקדמי והן ע"י הסגל המנהלי.
•    מעונות וחוויה סטודנטיאלית – מעונות כנרת הממוקמים בלב הקמפוס בשילוב המתקנים והפעילויות אשר מציע האזור מאפשרים חוויה סטודנטיאלית יוצאת דופן.
•    נוף מדהים – המכללה ממוקמת על שפת אגם הכנרת הצופה אל נופם הקסום של רכסי הרי הגולן והגליל.